جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 خرداد 1395     
اعتراض مهندسان ناظر به عملکرد سازمان نظام مهندسی

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، مهندسین ناظر در اعتراض به عملکرد سازمان نظام مهندسی و بازگشت مجدد نحوه ارجاع کار نظارت بر ساخت و ساز به سازمان نظام مهندسی با تجمع در مقابل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعتراض خود را اعلام و خواستار اصلاح شیوه ارجاع کار به مهندسان ناظر شدند.   

در این تجمع حدود 200 نفر از مهندسان ناظر در اعتراض به تفاهم نامه جدید شهرداری با سازمان نظام مهندسی در بحث بازگشت ارجاع کار به  سازمان نظام مهندسی با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراض آمیز با مضمون " ارجاع ممنوع  و ارجاع مساوی است با فساد " در مقابل ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تجمع کرده و خواستار ورود شهرداری به حل این مشکل شدند
یکی از معترضان در گفت و گو با شهرنوشت گفت: عملکرد بسیار بد سازمان نظام مهندسی صدای بسیاری از مهندسین فعال در حوزه ساخت و ساز و نظارت را درآورده است  تا آنجاکه ما  خواستار  بازگشت  در بحث ارجاع هستیم تا بدین ترتیب جلوی تخلفات و شبهات سازمان نظام مهندسی گرفته شود.
مهندس معترض دیگری که در این تجمع حاضر بوده است نیز تاکید کرد: از برخودهای سلیقه ای، گزینشی که بوی رانت دارد به سطوح آمده ایم چراکه در زمینه  بحث ارجاع، اگر کار به منفعت و سود سازمان نظام مهندسی باشد کار به افراد خاص و گزینش شده ارجاع می گردد ، در واقع در بحث ارجاع هم مشخص نیست  این سازمان چگونه عمل می کند
وی ادامه داد: از سویی دیگر ، پول های بلوکه شده که سود به آن تعلق می گیرد مشخص نیست کجا و به چه نحوی مدیریت می شود . وضعیت سود پول ها هم در هاله ای از ابهام قرار دارد و از این رو سود کلانی به جیب سازمان واریز شده و سرنوشت این منافع و منابع مالی نا مشخص و اعضاء ارز آن بی بهره  و گله مند هستند که از آن جمله سازمان 40 میلیارد از پول مهندسان ناظر را در یک شرکت  به عنوان وثیقه  وارد کرده است که بحث های مالی آن مشخص نیست. به گونه ای که این شرکت حتی یک قسط خود را هم  تاکنون نپرداخته است.
این مهندس ناظر که از اعضاء سازمان نظام مهندسی استان تهران خود را معرفی می کرد یاد آورشد: بر این اساس معتقدیم گردش مالی بالایی در سازمان نظام مهندسی از سال 92 تاکنون وجود دارد  که اگر این میزان گردش مالی مدیریت شود می تواند چرخه اقتصادی شهر را متاثر از خود کند .
یکی دیگر از مهندسان معترض که پلاکارد ارجاع ممنون در دست داشت نیز عنوان کرد: در طراحی فاز دوم هم سازمان متاسفانه به جای رعایت عدالت فرصت باند بازی را فراهم کرده، به گونه ای که این سازمان در برخی از پروژه ها با تماس با مالکان سعی کرده است افراد مورد نظر و مشخص شده خود را معرفی و سایرین را تخریب کنند. بنابراین  ما معترض هستیم که پول و خدمات در این سازمان جمع شده  و نظارتی هم صورت نمی گیرد.  در حقیقت پولها بلوکه شده  و گردش مالی در این سازمان مشخص نیست.
 
این مهندس معترض در ادامه افزود: دیری نخواهد پائید که عملکرد سازمان ورشکستگی مهندسین حقیقی و حقوقی را در پی خواهد داشت و از این رو صنعت ساخت و ساز بیش از پیش با رکود مواجه می شود .
بر اساس این گزارش، جمعی از معترضین در جواب این سوال که علت تجمعشان چیست نیز عنوان کردند که ما اعتراض کردیم که سیستم نظارت آزاد شود همان اتفاقی که 9 فرودین توسط شهرداری تهران صورت گرفت که طی آن سیستم ارجاع به سال 92 بازگردد و در این راه تا حصول نتیجه و احقاق حق از دست رفته خود به اعتراضات ادامه خواهیم داد زیرا چیزی برای از دست دادن نداریم.
اینکه برخی معترضند با بازگشت به روش ارجاع کار نظارت به سال92 شاید بحث افول کیفیت و بروز زد و بند مطرح شود، باید در پاسخ به این افراد گفته شود که این زد و بند ها و افول کیفی ساخت و ساز دقیقا در سیتم ارجاع سازمان نظام مهندسی رخ داده است و ارتباطی با خواسته مهندسان ندارد. در واقع با تقویت فرایند نظارت و بازرسی بر عملکرد ناظرین و سازندگان ساختمان می توان جلوی این نابسامانی ها را گرفت .
بنابراین بحث کیفیت بهانه ای بیش نیست و با اینگونه زد و بند ها می خواهند گوش مردم را پر کنند و به خواسته خود برسند.
براساس این گزارش این تجمع با حضور تنی چند از مدیران معاونت شهرسازی و معماری و پس از استماع سخنان مهندسین ناظر معترض به عملکرد سازمان نظام مهندسی و با وعده پیگیری مطالبات و خواسته های تجمع کنندگان در حالی به پایان رسید که مهندسین ناظر خبر از تجمع های بعدی تا حصول نتیجه دادند .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: