جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 خرداد 1395     
آلمانی ها درایران هتل می‌سازند

در دیدار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتاینگربرگر آلمان، دو طرف برای ساخت ۱۰ هتل در مدت ۷ تا ۱۰ سال در نقاط مختلف ایران توافق کردند.
خبرگزاری تسنیم: در راستای دعوت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هلدینگ‌ها و گروه‌های سرمایه گذاری خارجی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل در ایران، پونت چات وال ــ مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتاینگربرگر که به‌همراه گروه مشاورین خاورمیانه خود به کشورمان سفر کرده است با مسعود سلطانی‌فر ــ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور سعید شیرکوند ــ معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، هیئت آلمانی که روز گذشته با هلدینگ‌های هتل‌سازی و بخش خصوصی گردشگری ایران دیدارهایی را داشتند، برای ساخت 10 هتل با نام تجاری اشتاینگربرگر یا intercity hotel و مشارکت بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توافق کردند.

معاون رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به اراده و عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای رشد و رونق بخش گردشگری، گفت: در طول دو سال گذشته برنامه‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر رونق گردشگری و استفاده از ظرفیتهای این بخش صورت گرفته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تأمین زیرساختهای مورد نیاز، حل مشکلات مربوط به تسهیلات ویزا و همچنین توسعه و بازسازی شبکه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که در این حوزه آغاز شده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در بخش تأمین هتل و مراکز اقامتی، ایجاد هتلهای 4 و 5 ستاره و افزایش 3برابری این هتلها در دستور کار است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی 10 سال آینده سالیانه 25 هتل 4 و 5 ستاره به مراکز اقامتی ما اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی داخلی سرمایه گذاری در این بخش را آغاز کرده است، یادآور شد: در حال حاضر 170 هتل 4 و 5 ستاره توسط بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است، همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که یک ماه قبل با مسئولین گردشگری ترکیه صورت گرفت، ساخت 10 هتل 5ستاره در شهرهای مختلف ایران توسط ترکیه به‌زودی آغاز خواهد شد، این در حالی است که در حال حاضر 3 هتل توسط سرمایه گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آذربایجان و همچنین مذاکره با مسئولین گردشگری این کشور، گفت: احداث 3 تا 5 هتل توسط آذربایجانی‌ها در مناطقی از ایران که مقصد سفر گردشگران این کشور است به‌زودی آغاز خواهد شد.

سلطانی‌فر یادآور شد: با وجود جاذبه‌ها و ظرفیتهای گردشگری ایران در حوزه‌های مختلف وهمچنین وجود قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی که به‌صورت شفاف و جامع، حمایت‌های مورد نیاز از سرمایه گذاران خارجی را در خود جای داده است، جمهوری اسلامی ایران، بازار پررونقی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این دیدار به برگزاری همایش مشترک هلدینگ‌های بزرگ گردشگری دنیا با گروه‌های هتلداری ایران اشاره کرد و افزود: این همایش ظرف 3 ماه آینده در ایران برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به امنیت موجود در ایران، اضافه کرد: امنیت به‌عنوان یکی از زیرساختهای مهم در بخش گردشگری معرفی می‌شود و ایران با وجود قرارگرفتن در منطقه‌ای ناامن از امنیت پایدار و باثباتی برخوردار است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: سیاست کلی دولت در برنامه ششم و هفتم توسعه، تمرکز جدی در بخش گردشگری است، تمامی تصمیم گیرندگان کشور، حمایت، پشتیبانی و همیاری لازم را برای توسعه گردشگری صورت می‌دهند، همچنین در مبانی اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم تدوین شده است، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در رشد اقتصادی ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: گروه‌های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در ایران مشکلی نخواهد داشت و گروه‌های داخلی بسیار زیادی آماده همکاری و مشارکت با سرمایه گذاران خارجی برای احداث هتل در نقاط مختلف ایران هستند.

وی تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین گروه هتل‌های اشتایگن برگر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌منظور تعیین نقشه راه باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش chtn ــ در ادامه این دیدار پونت چات وال مدیر اجرایی گروه هتلهای اشتایگن‌برگر با بیان اینکه، شواهد موجود پیشرفت ایران در حوزه گردشگری را نشان می‌دهد، یادآور شد: کارشناسان گروه هتلهای اشتایگن‌برگر طی 6 ماه گذشته، 4 بار از ایران و شهرهای مختلف شیراز، اصفهان، تهران و شهرهای دیگر بازدید داشته‌اند و بازار گردشگری ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: گروه هتل‌های اشتایگن‌برگر با 70 سال سابقه در این صنعت، آماده ارائه تجربیات خود به دست‌اندرکاران گردشگری در ایران است، زمینه همکاری در حوزه ارائه فناوری، آموزش و ساخت هتل بین گروه هتل‌های اشتایگن‌برگر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد.

مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتایگن‌برگر با بیان اینکه تأسیس 10 هتل، ظرف 7 تا 10 سال در شهرهای مختلف ایران از مهمترین برنامه‌ها و توافق‌های صورت گرفته است که به‌زودی مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد، اضافه کرد: این گروه در حال حاضر 120 هتل در شهرهای مختلف 13 کشور جهان دارد و ما امیدواریم تا پایان امسال عملیات ساخت اولین هتل را با این نام تجاری در ایران آغاز کنیم.

چات وال گفت: ایران در این منطقه ناامن، همچون جزیره‌ای امن  و مملو از برترین‌ها، بهترین‌ها و فرصت‌ها است، این کشور در آینده یک بازار نوظهور خواهد بود.

وی در ادامه به مذاکرات و دیدارهای خود با گروههای هتلداری ایرانی اشاره کرد و افزود: مذاکرات مثبت و سازنده‌ای با طرف‌های ایرانی صورت گرفته است و ما به‌دنبال یافتن شریک تجاری ایرانی برای آغاز ساخت هتل در ایران هستیم.

مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتایگن‌برگر از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استقبال کرد و گفت: امکان تهیه و امضای تفاهم‌نامه برای روشن شدن زمینه‌های همکاری برای آغاز این روند بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: