جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 خرداد 1395     
رقابتی شدن بازار خودرو دستوری نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، نماینده منتخب بوکان در مجلس دهم معتقد است که تصحیح قوانین در حوزه صنعت خودرو باید جزء اولویت های مجلس دهم قرار گیرد تا در این راستا شاهد افزایش رقابت پذیری و نهایتا رعایت حقوق مصرف کنندگان باشیم.

محمد قسیم عثمانی ضمن اشاره به اولویت های مجلس دهم در حوزه  صنعت خودرو اظهار داشت : به هر میزان بازار خودرو ایران رقابتی شود این مساله تاثیر مثبتی بر روی کیفیت و کاهش قیمت خودروها خواهد داشت این در حالی است که به هر میزان بازار خودرو انحصاری تر باشد از کیفیت کاسته شده و قیمت نیز دستوری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بازار انحصاری حقوق مصرف کنندگان نادیده گرفته خواهد شد ، خاطر نشان کرد : مجلس دهم باید راهکارهای ایجاد رقابت در بازار خودرو ایران را بررسی کند تا صنعت خودرو از شرایط کنونی خارج شود.

 عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات در مجلس نهم  تصریح کرد : قطعا رقابت پذیری منجر به افزایش کیفیت شده ضمن اینکه این امر موجب می شود تا تولیدات داخلی با نیازهای روز جامعه تطبیق بیشتری پیدا کند.

عثمانی افزود : البته اینکه با چه روش و مکانیزمی صنعت خودرو ایران رقابتی می شود نیاز به مطالعه دقیق و کارشناسی دارد تا اتفاقی نیفتاد که منجر به تعطیلی صنعت خودرو ایران شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم  از خودروهای  بی کیفیت خسته شده و گلایه دارند ، اظهار داشت :  باید کاری شود که هم کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد و هم تولید داخل رونق پیدا کند .

عثمانی گفت : قطعا دستیابی به این شرایط پیچیدگی های خاص خود را دارد که امید است مجلس دهم با کارهای کارشناسی بتواند گام مثبتی در این زمینه بردارد.

وی با اشاره به بازار انحصاری صنعت خودرو ایران ، خاطر نشان کرد :  در شرایطی که چند تولیدکننده محدود در بازار خودرو وجود دارد طبعا بازار خودرو نیز نمی تواند رقابتی باشد از این رو لازم است تا تولیدکنندگان بیشتری به این بازار وارد شوند تا خودروها متنوع تر شده و مصرف کنندگان نیز حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

عثمانی افزود : رقابتی شدن بازار خودرو لحظه ای و دستوری نیست و زمانبر است بنابراین تا رسیدن به بازار رقابتی ، قطعا آزادسازی قیمت خودرو تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: