جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 خرداد 1395     
بازديد شهردار وين از مديريت بحران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، دکتر عباس تقي زاده قائم مقام سازمان در اين ديدار با اشاره به بازديد مديران شهري تهران از وين و آشنايي با ساختار مديريتي اين شهر بر لزوم انتقال تجربيات متقابل در بخش هاي حمل و نقل، خدمات شهري و مديريت بحران تاکيد کرد و اين همکاري متقابل را در بخش فناوري هاي نوين و سامانه هاي سنجش از راه دور واجد اهميت دانست.

وي گفت: در مرکز فرماندهي و مديريت بحران شهر تهران همه حوادث طبيعي و برخي حوادث انسان ساز  به صورت 24 ساعته مورد سنجش و بررسي قرار مي گيرد و در صورت نياز  هماهنگي با بيش از 80 سازمان مختلف از طريق اين مرکز صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اين که تهران در خصوص اجراي مدل هاي موفق مديريت بحران تجربيات خوبي کسب کرده که مي تواند اين تجربيات را در اختيار مديريت شهري وين قرار دهد از توجه ويژه به تاب آوري شهري در اين مدل نوين مديريتي خبر داد و افزود: نزديک به 85 درصد ساکنان استان تهران شهرنشين  هستند که همين موضوع باعث توجه ويژه به بحث تاب آوري شهري شده  و نحوه مقاومت در برابر بحران ها را در اين استان برجسته ساخته است.

قائم مقام سازمان مديريت بحران تهران تاکيد کرد: نکته مهم در موضوع تاب آوري شهري ادامه فعاليت ها در شرايط بحراني و نحوه بازگشت سريع به حالت عادي است.

وي در ادامه ضمن تشريح فعاليت هاي سازمان در بخش هاي پيشگيري، آموزش و آمادگي به معرفي سامانه هاي به کار رفته در مرکز فرماندهي و مديريت بحران شهر تهران پرداخت و نحوه استفاده از اين سامانه ها را در شرايط بحراني توضيح داد.

در ادامه ميشايل هويپل شهردار شهر وين نيز با اشاره به اين که تعريف بحران در منطقه خاورميانه با شهري چون وين فرق مي کند، از بحران هاي طبيعي و حوادث انسان ساز به عنوان عمده موضوعات بحراني براي وين نام برد و تعامل مثبت سازمان هاي مختلف با همديگر و نيز با شهروندان را يکي از عوامل مهم در مواجهه درست با بحران ها در اين شهر نام برد.

وي  در حاشيه اين بازديد در گفت و گويي اختصاصي افزود: بازديد از مرکز مديريت بحران شهر تهران انسان را تحت تاثير قرار مي دهد، براي شهري که 11 ميليون جمعيت دارد، داشتن چنين مرکزي از اهميت فراوان برخوردار است.

وي يادآور شد: همکاري هاي وين و تهران به صورت کلي و نيز در زمينه مديريت بحران براي دو شهر از اهميت برخوردار است و مي توانيم در اين زمينه کارشناسان خود را براي همکاري و تبادل تجربيات به مرکز شما در تهران اعزام کنيم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: