جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 خرداد 1395     
تحول در صنعت خودرو مستلزم وجود مدیران متخصص است

 به گزارش شهرداری نیوز: استاد ارتعاشات مكانيكي دانشگاه صنعتي شريف با اعلام اين كه دست يآبي به اهداف مورد نظر در صنعت خودرو، مستلزم وجود مديران متخصص در حوزه خودروسازي است، گفت: تحول جدي در صنعت خودرو از طريق  تزريق تفكرات جديد در اين صنعت، مي ‌تواند خودروسازان را از شرايط كنوني خارج كند.

دكتر محمدتقي احمديان افزود: حضور مديران متخصص در حوزه خودروسازي به عنوان بنيادي ترين موضوع و همچنين توجه به كيفيت و کمیت و اعمال تكنولوژي جديد، مي‌ تواند تحولي اساسي در صنعت خودرو ايجاد نمايد.

وي با اشاره به اين كه انعقاد قرارداد و توليدات مشترك با خودروسازان بين‌ المللي، مي‌ تواند صنعت خودرو را از وضعيت كنوني خارج كرده و در اين صنعت تحول ايجاد كند، اظهار كرد: تعامل با خودروسازان معتبر دنيا و جذب سرمايه‌ گذاري خارجي در صنعت خودرو، گام مهمي در راستاي تقويت توليد و حمايت از خودروسازان داخلي است.

دکتر احمديان با بيان لزوم سرمايه‌گذاري مشترك در همكاري با خودروسازان معتبر جهان، تصريح كرد: در صورتي كه در مسير اين همكاري الزامات موجود رعايت شود، مسلماً شرايط خوبي براي صنعت خودرو فراهم مي ‌شود و شاهد توليدات مشترك و حضور پر رنگ در بازار منطقه خواهیم بود.

وي با اشاره به اين كه برای تحول در صنعت خودرو و خروج از شرايط ركود و بهبود اوضاع توليد خودرو، نيازمند تحول در کل اقتصاد كشور هستیم، اظهار كرد: بايد سود بانك از وام به فعالان اقتصادي كاهش يآبد تا حركت توليد و اقتصاد به سمت تعادل جريان يابد.

احمديان با بيان اين كه راهكار خروج از شرايط كنوني بازار خودرو، تحول در سرمايه‌گذاري و عرضه محصولات جديد و متنوع و جذب بازارهاي داخلي و منطقه‌ اي است، تصريح كرد: دست يآبي به توسعه صنعت خودرو، مستلزم بازنگري در زيربناها و اصلاح جريانات گذشته در حوزه خودروسازي است.

اين استاد دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي شريف در پايان با تأكيد بر اين كه براي عرضه محصولات با كيفيت و رقابتي، علاوه بر تمركز بر توان متخصصان داخلي بايد از دانش شركت هاي خارجي نيز بهره برد، خاطرنشان كرد: در اين صورت، خودروهاي با كيفيت و با قيمت مناسب در داخل توليد مي شود و رضايت مصرف كننده داخلي نيز حاصل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: