جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 خرداد 1395     
اظهار نظر یک نماینده مجلس نهمی از میزان همکاری دولت با شهرداری
متاسفانه دولت،ضمن اینکه شهرداری را تنها گذاشته آن را رقیب خود می داند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با شرایطی که در حال حاضر در کشور حاکم است و با وجود بحث فروش نفت که به نازلترین قیمت رسیده نمیتوان انتظار جدی از دولت و مجلس داشت که پروژه ها بر مبنای رویکرد برنامه بودجه پیش برود.

کمال علیپور در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز اظهار داشت: با این حال دولت می توانست در قالب فاینانس و در قالب بخش های سرمایه گذاری غیر دولتی پروژه ها را واگذار نماید و یا اینکه حداقل پروژه هایی که 60درصد پیشرفت کار دارند را واگذار نماید ولی متاسفانه دولت این عمل را انجام نداده و اکثر پروژه های عمرانی کشور متوقف شده است با این حساب در این خصوص نمیتوان نمره خوبی به دولت داد.

وی تصریح کرد: همه تلاش دولت بر این بوده که بحث برجام را پیگیری نماید که از این طریق بتواند شرایطی را فراهم آورد که کار پیش رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: به نظر می رسد که چنانچه دولت بخواهد در آینده کارها را بر مبنای برنامه پیش ببرد باید خودش را از قید و بند برجام رها کند و به سمت استعدادهای داخلی و سرمایه گذاری بخش داخلی برود که از این راه بتواند پروژه های داخلی را پیش ببرد در غیر این صورت دولت در دوره بعد با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در رابطه با بحث خطوط ریلی خاطرنشان کرد:متاسفانه دولت در این زمینه مخصوصا توسعه خطوط ریلی در کلانشهرها هیچ گونه حماتی نکرده و شهرداری را در این امر تنها گذاشته است.

علیپور در ادامه افزود: چنانچه بخواهیم شهر تهران را به عنوان یک کلانشهر بدانیم باید دولت خود داوطلب گردد و از شهرداری بخواهد که در خصوص توسعه خطوط ریلی اقدام نماید ولی متاسفانه دولت، شهرداری را تنها گذاشته و شهرداری را به عنوان یک رقیب می داند در حالی که در واقع این موضوع و طرز تشکر وجود ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: به نظر بنده اگر شهرداری این مقدار پروژه ها را انجام نمیداد وضعیت به این شکل نبود و در واقع شهرداری کمک بسیار ارزشمندی را به دولت کرده است. چنانچه دولت حمایتهای  لازم را نداشته باشد قطعاا مشکلات گریبانگیر خودش می شود و بحث آلودگی ، عدم رضایتمندی مردم  در بحث حمل و نقل عمومی به وجود می آید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: