جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 خرداد 1395     
نوسازی ون های مستعمل

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز: رئیس اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور از آغاز نوسازی ون های مستعمل در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در هفته های گذشته پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت و این جریان نیز بزودی شروع خواهد شد.

مسعود طبیبی به طراحی یک سامانه جدید در اتحادیه در خلال طرح نوسازی اشاره کرد و گفت: این سامانه برای کسب اطلاعات بیشتر از متقاضیان است که اگر تعاملات به خوبی پیش برود اطلاعات زیادی در اختیار خواهیم داشت و در مباحثی همچون بیمه وبه خوبی می توانیم با ایجاد این بانک اطلاعات از حقوق رانندگان تاکسی (  ناوگان باری شهری) دفاع کنیم.

وی در تشریح نرم افزار حمل و نقل بار نیز گفت: مناقصه این امر در اواخر سال گذشته صورت گرفت و ثبت نام اولیه بر مبنای صدور پروانه بهره برداری، سامانه باربرگ بر مبنای جابجایی بار و صدور محورهای جابجایی کالا در سطح شهرها، سامانه تسهیم و مدیریت عملکردی که درصدهای منافع بین ذی نفعان تقسیم می شود و نیز سامانه هوشمند موضوع این چهار مناقصه است.

وی افزود: در این شیوه قرار نیست هیچ پول اولیه ای از شهرداری‌ها اخذ شود بلکه به صورت تراکنش فعالیتی بازپرداخت می شود و طبق برآوردها 2.5 درصد ارزش بارنامه خواهد بود که یک منبع درآمدی برای همه شهرداری های سراسر کشور به شمار می آید.

رئیس اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور با اشاره به حضور حدود ۳۴ شرکت در این مناقصه گفت: جهت رفع مشکلات شرکت ها، هفته گذشته جلسه ای برگزار و سوالات آنها به صورت نامه پاسخ داده شد و هفته آینده نیز موعد بازگشت اسناد مناقصه است که از افراد برای نکات فنی و بازرگانی دعوت خواهد شد و اول مهر ماه تمام زیرساخت های این موعد آماده خواهد بود.

طبیبی ادامه داد: شعار امسال اتحادیه “من یک تاکسیران هستم، یک شاغل حرفه ای نه یک راننده ساده” ؛ متاسفانه شرایط به گونه ای رقم خورده که مسافربرهای شخصی به رقبایی در مقابل تاکسیرانان مبدل شده اند و نه تنها بخشی از درآمد آنان را به خود اختصاص می دهند بلکه امنیت نیز به مخاطره می افتد.

وی یکی از علل بروز این رقابت نادرست را نگاه غیرحرفه ای موجود به شغل تاکسیرانی دانست و افزود: در چنین حالتی، یک تاکسی مزیت چندانی در مقابل یک مسافربرشخصی نداشته و چه بسا مطلوبیت یک مسافربر شخصی در مقایسه با تاکسی بعلت زمان کمتر برای دستیابی به آنها برای شهروندان بیشتر نیز باشد.

طبیبی با اشاره به اینکه در ساعات غیر اوج، صف های طویلی از تاکسی های خطی تشکیل می شود که به علت نبود مسافر است، اظهار داشت: این معضل موجب خواهد شد که متقاضی به مسافربرهای شخصی روی آورد و از آنجایی که خواسته او کاهش زمان انتظار است در حال بررسی یک راه حل تخصصی هستیم که تاکسی‌های خطی هر چند دقیقه یکبار حرکت کنند اما مسافر بین راهی برای او رزرو شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: