جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 مرداد 1393     
ممنوعیت توزیع فله ای برنج

مهر: دکتر سهيل اسکندری به برنامه های سازمان غذا و دارو برای نظارت بر سلامت برنجهای وارداتي و توليد داخل اشاره کرد و گفت: برنامه ويژه سازمان در ارتباط با سلامت برنج ها از سال گذشته آغاز شد و معاونت هاي غذا و داروي دانشگاههاي علوم پزشکي محصولات برنج وارداتي و داخلي را تحت پايش و بررسي قرار دادند.

وي با اعلام اینکه نتايج سلامت برنج های وارداتی و داخلی در سال گذشته اطلاع رساني شد، افزود: تا کنون نیز هر موردی که بوده اطلاع رسانی گردیده و در صورت نياز محصول مربوطه از بازار جمع آوري شده است.

به گفته اسکندري، به دنبال اقدامات انجام شده در سال گذشته، 20 درصد حد مجاز فلزات سنگين و سموم برنج اصلاح شد. البته اين موضوع بايد در سال جاري روند کاهشي داشته باشد.

معاون فني نظارت و ارزيابي فرآورده‌هاي غذايي سازمان غذا و دارو ادامه داد: در مجموع ضابطه‌ها براي برنجهاي وارداتي بسيار سخت گيرانه‌تر شده تا سلامت برنجها افزايش يابد. به همين دليل حدود 10 درصد برنج های وارداتي به علت عدم برخورداري از اين ضابطه‌ ها بازگشت داده مي‌شوند.

اسکندری، از کشور هند به عنوان مهمترين منبع واردات برنج به ایران نام برد و گفت: منابع مجاز واردات برنج از اين کشور نيز تعيين شده‌ و براي آنها پروانه واردات صادر شده است.

وی تاکید کرد: برنجهاي توليد داخل نيز بايد تا پايان امسال شناسه بهداشتي دريافت کنند و بر همین اساس، امکان توزيع و عرضه فله‌ای برنج های وارداتي و داخلی وجود نخواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: