جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 خرداد 1395     
اعتراض شهرام ناظری به تلویزیون

خبرگزاری صبا: شهرام ناظری گفت:بنده به‌عنوان یک هنرمند حداقل انتظاری که از رسانه ملی داشتم این بود که لااقل برای پخش آثارم آن‌هم در جهت اهداف خودشان از ما اجازه بگیرند. هشت سال کار‌های بنده در جبهه‌های جنگ و آن دهه پخش شد بدون این‌که حق و حقوقی بخواهم و حدود 37 سال است که صدا‌وسیما آثارم را بدون کسب اجازه و اطلاع، به‌عناوین مختلف حتی به‌صورت ابزاری پخش می‌کند.
 

37 سال است تلویزیون آثار من را بدون اجازه پخش می‌کند

شهرام ناظری از جمله خوانندگانی است که آثارش در طول این سال‌ها از تلویزیون بارها پخش شده است اما وی در تازه‌ترین گفت‌وگویش از این‌که آثارش بدون اجازه پخش می‌شود، ابراز نارضایتی کرده و در گفت‌وگو با خبرگزاری فرهنگ و هنر ضمن این انتقاد عنوان کرد: متاسفانه در هنگام برخوردهای رادیکالی همچون لغو مکرر کنسرت‌ها و بد‌رفتاری با اهالی هنر و بالاخص موسیقی خوش‌بین نبوده و نیستم و هنرمندان عرصه موسیقی همیشه با چنگ و دندان جنگیده‌اند و در این میان باید گفت عملکرد سازمان صدا‌وسیما کاملا مخالف پدیده فرهنگ است که بنده هیچ‌وقت خودم را وارد این سازمان و ساز و کارهای آن نکرده‌ام و البته تا وضع این‌چنین است، ورودی هم نخواهم داشت.

شهرام ناظری معتقد است اگر آثار خواننده‌ها با اجازه آنها در تلویزیون پخش شود، اتفاق بهتری برای موسیقی کشور می‌افتد و اضافه کرد: بنده به‌عنوان یک هنرمند حداقل انتظاری که از رسانه ملی داشتم این بود که لااقل برای پخش آثارم آن‌هم در جهت اهداف خودشان از ما اجازه بگیرند. هشت سال کار‌های بنده در جبهه‌های جنگ و آن دهه پخش شد بدون این‌که حق و حقوقی بخواهم و حدود 37 سال است که صدا‌وسیما آثارم را بدون کسب اجازه و اطلاع، به‌عناوین مختلف حتی به‌صورت ابزاری پخش می‌کند که در این خصوص لازم است اصول قانونی کپی‌رایت و قرارداد فی ما بین رعایت شود. حرف اصلی این است که مسئولان فکر نکنند، کارهای هنرمندان باد آورده است. گاهی برای اجرای کنسرت به خارج از کشور می روم اما برای زندگی دائم با این‌که امکانات زیادی برایم وجود دارد، نمی روم و کشورم را به‌واسطه علاقه قلبی و عشقی که به سرزمینم دارم، رها نمی کنم و همانند دیگر اساتید برجسته کشورم عاشقانه در سرزمینم می‌مانم و می‌خوانم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آینده جوانان حوزه موسیقی سنتی را چگونه می بینید؟، عنوان کرد: با رویکرد و نگاهی که صداوسیما در مواجهه با موسیقی و بالاخص موسیقی سنتی دارد و خط مشی که توسط مسئولان فرهنگی درکشور حاکم است آن‌قدرها هم نمی‌توان امید زیادی به آینده موسیقی داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: