جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 خرداد 1395     
اهداء لوح برنزی به خانه های دوستدار محیط زیست دو منطقه پایتخت

 

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز: خانه های دوستدار محیط زیست طی مراسمی با حضورگلمکانی رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مناطق 2 و 9 افتتاح شدند.

در نشست افتتاحیه ساختمانهای دوستدار محیط زیست در منطقه 9 ، گلمکانی رئیس ستاد محیط زیست طی سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر محور تمامی فعالیتهای مناطق22 گانه شهرداری رویکردی سلامت محور و محیط زیستی دارند، اظهار کرد: اعتقاد بر این است که اگر مدیران ارشد نسبت به موضوعات و معضلات محیط زیستی دغدغه و درک عمیقی داشته باشند، کلیه فعالیت هایشان در راستای اجرای این مفاهیم پیش خواهد رفت.

وی در ادامه گفت: فعالیت ستاد در ماه‌های اخیر بیش از پیش به سمت مشارکت و مسئولیت پذیری، ابتکار و عمل درحوزه محیط زیست بوده و تلاش بر این است تا این فعالیت‌ها را با معیارها و استانداردهای محیط زیستی تطبیق داده و به شهروندان معرفی کنیم.

گلمکانی افزود: درباره جلب مشارکت شهروندان توجه ویژه ای به محلات داریم و هدف ما گسترش کانون های محیط زیست در سطح محلات شهر تهران است.

رئیس ستاد محیط زیست افزود: جهت معرفی ساختمان های سبز در مناطق، استانداردها و معیارهایی در سایت ستاد محیط زیست تعریف شده است که بر این اساس شهروندانی که قصد معرفی ساختمان خود بعنوان خانه دوستدار محیط زیست دارند می توانند پس از تطبیق ساختمان خود با مدل و استانداردهای ارائه شده، ممیزی دریافت کنند.

وی افزود: روابط عمومی ها و رسانه ها نقش مهمی در معرفی ساختمان های دوستدار محیط زیست و معیارهای آن ها به شهروندان دارند و می توانند فرهنگ محیط زیستی را ترویج داده و مشارکت های مردمی را افزایش دهند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین گفت: بحث خانه دوستدار محیط زیست هر چند که به تازگی مطرح شده ولی مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است، ان شاءالله بتوانیم شاهد گسترش ساختمان های دوستدار محیط زیست در سطح کشور باشیم.

در ادامه این نشست مهندس محسنی شهردار منطقه 9 افزود: قوانینی که در بحث ساختمان های دوستدار محیط زیست مطرح می شوند می توانند مردم را به این حوزه تشویق کرده و کار را برای آن ها سهل کند.

وی افزود: بسیاری از افراد تفکرشان بر این است که ساختن یک خانه دوستدار محیط زیست کار سختی است و هزینه زیادی در بر دارد ولی واقعیت اینگونه نیست و هزینه های زیادی صرف اقدامات محیط زیستی در این ساختمان ها نمی شود و می توان در مناطق محروم هم از مواد و مصالح و تجهیزات دوستدار محیط زیست در طراحی و ساخت ساختمانها استفاده کرد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: