جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 خرداد 1395     
اقتصاد مقاومتی يكي از چالش های امروز كشور در حوزه اقتصادی است

به گزارش شهرداری نیوز: اميدوارم امضای دو تفاهم نامه با معاونت علمی - فناوری رياست جمهوری و همچنين وزارت علوم، موجب پيشرفت جامعه و بهبود زندگی مردم شود.

محمدباقر قاليباف شهردار تهران در آيين امضای دو تفاهم نامه ما بين شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری و وزارت علوم كه امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی امروز يكی از چالش های كشور در حوزه مسائل اقتصادی است كه متأسفانه ما كارنامه قابل قبولی در اين حوزه نداريم.

وی گفت: امضای چنين تفاهم نامه هايی در سالی كه با نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مطرح شده است، قطعاً شروع خوبی است كه اميدوارم هرچه سريع تر به مرحله اجرايی شدن برسد. 

شهردار تهران با اشاره به اينكه در تعريف طرح جامع شهر، يكی از بندهای آن به اين موضوع كه تهران يك شهر دانشگاهی و دانش بنيان است اختصاص يافته است، بيان كرد: در همين راستا در اين حوزه اقدامات جدی با كمك ستاری معاون علمی و فناوری رياست جمهوری انجام شده است. 

قاليباف افزود: اقتصاد مقاومتی يكي از چالش های امروز كشور در حوزه اقتصادی است و متأسفانه ما كارنامه قابل قبولی در آن نداريم. 

وی تصريح كرد: اميدوارم امضای اين دو تفاهم نامه با معاونت علمی فناوری رياست جمهوری و همچنين وزارت علوم موجب پيشرفت جامعه و بهبود زندگي مردم شود. 

شهردار تهران با بيان اينكه اميدوارم بتوانيم همكاری بيشتری به منظور ساماندهی شركت های دانش بنيان و حضور آنها در اقتصاد شهری داشته باشيم، گفت: در همين راستا امسال دست به دست هم می دهيم تا اقدامات مطلوبی در اين حوزه صورت پذيرد. 

قاليباف ادامه داد: در حال حاظر مكان مناسبی در منطقه 12 وحود دارد كه بازدهی لازم را ندارد به همين جهت آمادگی لازم را داريم تا با كمك مسئولان در دولت اين مكان به يك پارك فناوری در محله تبديل شود.

**تپه های عباس آباد يكی از گزينه های احداث موزه بود 

در ادامه اين آيين وی به امضای تفاهم نامه ديگری با وزارت علوم اشاره و مطرح كرد: ايجاد موزه علم و فناوری جمهوری اسلامی ايران در بوستان ولايت يكی ديگر از تفاهم نامه هايی است كه امروز و در اين مكان به امضا می رسد. 

شهردار تهران حضور فرهادی وزير علوم را در جامعه پزشكی دوران دفاع مقدس با اهميت برشمرد و اظهار داشت: موزه های مختلفی در سطح شهر وحود دارند كه به صورت پراكنده احداث شده اند و اين درحالی است كه بسياری از آن ها قابليت تجمع را دارند. 

قاليباف ادامه داد: در همين راستا و با توجه به پيشينه بسيار عالی ايران در حوزه علم و فناوری بايد مكانی وحود داشته باشد تا اين علوم به سراسر دنيا ارائه شود. 

وی با بيان اينكه در ابتدا تپه های عباس آباد يكی از گزينه های احداث اين موزه بود، گفت: اما با توجه به اينكه بوستان ولايت يك پارك اكولوژيكی است و بيش از 80 درصد آن با فضای سبز پوشيده شده است،برای ساخت موزه در نظر گرفته شد. 

به گفته شهردار تهران تنها 20 درصد از بوستان ولايت به مجموعه فضاهای علمی،تاريخی و فرهنگی اختصاص داده شده است. 

قاليباف 300 هكتار از اين مجموعه را بيانگر تاريخ حال و گذشته ايران دانست و مطرح كرد: بر اساس اين تفاهم نامه تأمين زمين را شهرداری تهران و اعتبارات ساخت موزه را وزارت علوم بر عهده گرفته اند. 

وی با بيان اينكه توليد قدرت در مراكز جمعيتی صورت می گيرد، گفت: از آنجايی كه تهران يك شهر دانشگاهی و دانش بنيان است، اميدوارم محيط های كاری برای كارآفرينان در پايتخت آماده شود. 

شایان ذکر است؛ امروز آيين بهره برداری از پارك فناوری شهر واقع در اتوبان امام علی (ع) با حضور شهردار تهران برگزار می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: