جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 خرداد 1395     
میزان بنزن موجود در هوا در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٠ کاهش داشته است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز:  مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بررسیها نشان داد که مقدار بنزن موجود در سوخت طی سالهای ٩٠ و ٩١ حدود ٦ برابر حد استاندارد بود که اکنون به حدود یک رسیده است.

 

شینا انصاری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که از ١٨٨ ایستگاه پایش کیفی هوا در کشور ٤١ ایستگاه مجهز به سیستم آنالایزر ترکیبات آلی هستند، گفت: هزینه نگهداری یک ایستگاه پایش هوا حدود ٤٠ میلیون تومان است.

وی در ادامه به کاهش میزان بنزن موجود در هوا با توزیع سوخت استاندارد اشاره کرد و افزود: با توزیع سوخت استاندارد و پایش مداوم این سازمان، میزان بنزن موجود در هوا در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٠ تا حد محسوسی کاهش یافته است.

انصاری تصریح کرد: طبق مصوبه دهم اردیبهشت ماه سال ٩٣ هیئت دولت، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است هر سه ماه یکبار کیفیت سوخت را اندازه‌گیری کند، علاوه بر پایش سوخت، طبق همین مصوبه، سازمان موظف است میزان بنزن موجود در هوا را نیز اندازه‌گیری کند که این کار نیز به طور مداوم انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: پایشها نشان می‌دهد میزان بنزن موجود در هوا در سال ٩٤ نسبت به سال ٩٠ کاهش بسیار محسوسی داشته است که به نوع سوختهای توزیعی و دارای استاندارد یورو٤، باز می‌گردد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال میزان بنزن در هوا، طی سال ٩٠ در منطقه دهکده المپیک ١٧٣ بود که سال ٩٤ به ٣ کاهش یافته است، میدان امام حسین از ٣١٣ در سال ٩٠ به ٣٦ در سال ٩٤ رسید و خیابان پیروزی از ٣٥٣ در سال ٩٠ به ٢٣ در سال ٩٤ کاهش یافت.

انصاری گفت: این نمونه گیریها در اطراف جایگاههای عرضه سوخت و مناطق پرتردد صورت گرفته است، البته با اجرای طرح کاهش و هدایت بخارات بنزین (کهاب) که متولی آن وزارت نفت است تا حد بسیار زیادی میزان بنزن و بخارات ناشی از سوخت در هوا کاهش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست درباره پایش و اندازه‌گیری فصلی سوخت در کلانشهرها تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت دولت، سازمان محیط زیست به صورت فصلی، سوخت جایگاهها را اندازه‌گیری میکند، بررسیها نشان داده است که میزان بنزن موجود در سوخت در سال ٩٠ و ٩١ حدود ٦ برابر حد استاندارد بود که اکنون به حدود یک رسیده است.

وی عنوان کرد: طبق همین مصوبه، سازمان محیط زیست علاوه بر بنزن، ترکیبات آروماتیک در سوخت را نیز اندازه گیری میکند که نتایج نشان می‌دهد این ترکیبات نیز به استاندارد نزدیک شده‌اند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: