جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 خرداد 1395     
قیمت خودرو به بازار واگذار شود بسیار بعید است قیمت خودرو افزایش یآبد

به گزارش شهرداری نیوز: عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام این که به زودی شاهد رقابت در بازار خودرو خواهیم بود و به این منظور، توجه به آزادسازی قیمت خودروهای داخلی و دقت به تعرفه خودروهای وارداتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در صورتی که قیمت گذاری خودرو به بازار واگذار شود، مطمئناً شاهد وضعیت خوب و اتفاقات خوشی در بازار خودرو و قیمت گذاری آن خواهیم بود.  

 

دکتر امرالله امینی افزود: در صورت آزادسازی قیمت خودرو، بسیار بعید و دور از ذهن است که قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا کند و علت آن هم رکود حاکم بر صنعت خودرو است.

وی با اشاره به این که محدود کردن جریان تولید خودرو توسط خودروسازان، باعث بر هم خوردن بازار عرضه و تقاضا و افزایش قیمت خودرو خواهد شد، اظهار کرد: در صورت روند مناسب تولید و واردات، قیمت خودرو دستخوش تغییر و تحولی نخواهد شد.

این کارشناس اقتصاد خودرو در پایان با تأکید بر این که برای رقابتی نمودن بازار خودرو باید مجموعه شرایط در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: به این منظور، ارقام و اعداد تعرفه ها باید به نحوی تعیین شود که خودروسازان اقدام به کاهش تولید نکنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: