جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 خرداد 1395     
تعیین خط حریم جنوب شرقی تهران و اتصال کمربندی غرب و شرق شهر تا سال آینده

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، معاون فنی و عمرانی شهر تهران از تکمیل پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار ( دولت آباد) به عنوان یکی از پروژه های مهم و بزرگ شهرداری تهران در سال 95- 96 یاد کرد.

علیرضا جاوید با بیان این مطلب افزود: بزرگراه دولت آباد یا شهید نجفی رستگار به طول 5 کیلومتر یکی از پروژه های سال 95 و96  معاونت فنی و عمرانی است که کمربندی تهران را به هم متصل و انقطاع آن را برطرف می کند.

وی ادامه داد: به عبارتی بزرگراه آزادگان را که کمربندی غربی تهران است را- به آزادراه امام رضا(ع) متصل می کند که این 5 کیلومتر به نام بزرگراه دولت آباد یا شهید نجفی رستگار نام گذاری شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه با اجرای بزرگراه دولت آباد زمینه و محدوده خط تدقیق حریم تهران مشخص می شود، بیان کرد: تلاش شده در غالب طرح توسعه شهر تهران مرز محدوده و حریم شهر تهران حتی المقدرو یک مرز طبیعی و یا مصنوعی مشخص و به طور کامل قابل تشخصیص و تمیز دادن باشد.

به گفته وی؛ بزرگراه های آزادگان، شهید بابایی و یاسینی می توانند یک مرز مطلوب به عنوان مرز محدوده و حریم شهر تهران باشند. در واقع  اگر خط محدوده حریم مشخص باشد، امکان کنترل ساخت و سازهای  غیر مجاز نظارت بر حریم و حفظ حریم شهر  توسط مدیریت شهری به صورت کلان و شهرداری های مناطق و نواحی راحت تر امکان پذیر می شود.

جاوید با اشاره به اینکه همانطور که محورهای بزرگراه آزادگان، شهید یاسینی و بابایی در  بخش هایی از خود تعیین کننده مرز محدوده و حریم شهر تهران هستند؛ بعد از ساخت بزرگراه شهید نجفی رستگار یا دولت آباد مرز محدوده حریم درمنطقه 15 مشخص تر می شود و امکان مقابله با  ساخت و سازهای غیر مجاز و نظارت پایدارتر بر حریم شهر تهران مشخص تر می شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: