جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 ارديبهشت 1395     
تجربه بازیگر «گرگ دختر»

احمد داوودی درباره تجربه سه روزه‌اش در کوههای شمال می‌گوید: «زمانم را صرف مشاهده رفتارهای این چوپان‌ها می‌کردم تا رفتار، منش و خصوصیات اخلاقی آنها را ببینم و درک کنم.»
خبرگزاری تسنیم:  نمایش «گرگ دختر» چند روزی است که در تالار سنگلج نمایش خود را آغاز کرده است تا در پایتخت، نمودهایی از فرهنگ مازنی، داستانهای فولکوریک و جذابیتهای نمایش ایرانی را به منصه ظهور رساند. از همین رو به سراغ احمد داوودی، یکی از بازیگران این نمایش رفتیم و از او درباره نمایش صحبت کردیم.

احمد داوودی درباره نقش خود گفت: «این نقش برای من چالش بزرگی بود. من با کاراکتری روبرو شدم که یک چوپان کوهی است و یک پشتوانه‌ای به عنوان داستان مینا و پلنگ دارد. همین پشتوانه وظیفه من را سنگین‌تر می‌کند چون باید جوابگوی منطقه مازندران نسبت به این داستان که قدمت 150 ساله دارد نیز باشم.»

بازیگر نقش پلنگ در نمایش «گرگ دختر» به تلاش خود برای ایفای هرچه بهتر این نقش اشاره کرد و ادامه داد: «هم اشتیاق به این نقش و هم این نگرانی که بتوانم از پس این مسئولیت سنگین برآیم، سبب شد تا به خطه مازندران سفر کنم. در این سفر از شهر دور شدم و سه روز در کوه‌های جنگلی با چوپان‌های کوهی جنگلی آنجا زندگی کردم. از چرای گوسفندان تا دوشیدن شیر و ... را با چوپان‌ها تمرین کردم و در تمام این لحظات، هم لذت بردم و هم اینکه تمام زمانم را صرف مشاهده رفتارهای این چوپان‌ها می‌کردم تا رفتار، منش و خصوصیات اخلاقی آنها را ببینم و درک کنم.»

وی افزود: «در تمرینهایی هم که با کارگردان کار داشتیم تمام تلاشم را کردم که خود را با چیزی که ایشان در نظر دارد هماهنگ کنم و در نهایت رضایت قلبی خودم و رضایت کارگردان را به دست بیاورم.»

نمایش «گرگ دختر» تا دوشنبه 17 خرداد، هر روز - به جز شنبه‌ها - رأس ساعت 17:30 در تالار سنگلج به نشانی پایین تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت روی صحنه می‌رود.

نویسنده و کارگردان این اثر  عباس عبدالله زاده و محمد رضا آزاد فرد، مائده قدیری، یاسمن میرزایی، افشین غیاثی، پناه باقریان، احمد داودی، مصطفی کلاته، مجید رمضان نسب، زهره بختیاری، عرفان حق روستا، میلاد امینی، امیر حسین فتوره چی، رامین مراقی، سمیه صباغی، محبوبه محمدی، غزل صفرخانلو، نرگس زارع در آن ایفای نقش می‌کنند.


داوودی در انتها خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از چالش بزرگ می‌کنم دلیلش این نیست که این کاراکتر فقط حرکت‌های بدنی زیادی دارد بلکه در تمام کنار این خصوصیات، دیزالو کردن احساس عاشق بودن در این نقش من را به چالش کشید. چون در عین اینکه این چوپان وحشی است و حالت‌ها و رفتارهای بدوی دارد باید احساسات عاشقانه‌اش هم بروز کند تا رسالت نمایش و آن تراژدی که باید اتفاق بیفتد را نشان بدهد.
وی تصریح کرد: کاراکتر پلنگ و کل متن نمایش «گرگ دختر» بازیگرساز است یعنی بازیگر را به چالش می‌کشد و یک تمرین خیلی بزرگ است. تمرینی که دستاوردهای بسیاری برای بازیگری دارد که با این سختی خودش را روبرو می‌کند.
بنا بر این گزارش اجرای این اثر نمایشی از 21 اردیبهشت تا 17 خرداد هر روز ساعت 17:30 در تماشاخانه سنگلج براى مخاطبان به روى صحنه می‌رود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: