جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 ارديبهشت 1395     
ادامه روند قیمت گذاری به ضرر صنعت خودرو و مصرف کننده داخلی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی گفت : امروز ادامه روند قیمت گذاری به ضرر صنعت خودرو و مصرف کننده داخلی است.

سید عبدالکریم هاشمی افزود : هر چند شورای رقابت اقدام به آزادسازی قیمت دو خودرو نموده است اما معتقدم که باید قیمت سایر خودروها نیز آزاد شود و بازار عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر از شرایط کنونی قیمت گذاری خودرو نه خودروسازان رضایت دارند و نه مصرف کنندگان بنابراین ادامه دخالت کردن در قیمت گذاری ، رکود در بازار را بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به تاثیر ایجاد بازار رقابتی در تعیین قیمت خودرو خاطر نشان کرد : با ایجاد بازار رقابتی مسلما قیمت خودرو در جریان  بازار عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد. 

وی افزود : امروز بازار خودرو داخل باید به سمتی برود که در جریان یک  بازار منطقی و با توجه به عرضه و تقاضا  قیمت ها تعیین شود و مشتریان به سهولت و با توجه به نیاز و توان مالی و ایمنی و کیفیت خودروها قدرت انتخاب داشته باشند .

نماینده هرمزگان ، میناب و جاسک در مجلس نهم اظهار داشت : در چنین شرایطی حمایت از صنعت خودرو و افزایش منطقی قیمت ها می تواند راه نجاتی برای این صنعت و بستری برای بازار رقابت باشد مسلما در بازار رقابت است که شاهد رشد کیفیت بوده و نهایتا رضایتمندی مشتریان خواهیم بود.

هاشمی افزود : با افزایش کیفیت رقابت درستی بین خودروسازان شکل خواهد گرفت و به دنبال این رقابت است که به تدریج شاهد رقابتی شدن قیمت ها نیز خواهیم بود.

وی  در ادامه به نرخ تعرفه واردات ، در شرایط آزادسازی قیمت خودرو پرداخت و اظهار داشت : هم اکنون تعرفه واردات خودرو روال منطقی را دارد و با آزاد سازی قیمت خودرو نیز باید همین روند ادامه یابد.

وی تصریح کرد : هر چند در فضا و شرایط موجود حضور شرکتهای معتبر خودروسازی در دنیا برای همکاری با صنعت خودرو ایران نیز می تواند آثار و نتایج مثبتی را در بازار و به طور کلی صنعت خودرو ایران به جای بگذارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: