جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 ارديبهشت 1395     
بازدید از طرح احیاء و ساماندهی رودخانه درکه

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، طرح نمونه (پایلوت) احیا و ساماندهی رودخانه درکه، مورد بازدید میدانی اعضای کمیته هماهنگی امور اجرایی طرح جامع احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهر تهران قرار گرفت.

همزمان با برگزاری هفتمین نشست کمیته هماهنگی امور اجرایی طرح جامع و ساماندهی رودخانه‌های شهر تهران، رودخانه درکه (حدفاصل توتستان تا ایستگاه هیدرومتری) پیمایش شد تا به موازات تهیه و تدوین برنامه‌های اقدامات اجرایی توسط ذینفعان و دست‌اندرکاران طرح، فرصت‌ها و تهدیدهای مطرح در فرآیند احیا و ساماندهی این رودخانه شناسایی شود.
در این بازدید، مدیران و کارشناسان تمام نهادهای مسئول اعم از شورای اسلامی شهر تهران، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت مدیریت منابع آب، ادارات کل شهرسازی و حریم، شهرداری‌های مناطق 1 و 2، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران حضور داشتند که علاوه بر بحث و تبادل نظر درباره مباحث فنی طرح احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهر تهران، بر ضرورت استمرار تعامل و همکاری تمام نهادهای مسئول و ذینفع و مشارکت مردم در این طرح تاکید شد.
در خلال بازدید و همچنین در نشستی که بعد از پیمایش میدانی برگزار شد، مهندس نویریان مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به تشریح برنامه‌های مدیریت شهری در خصوص احیا و ساماندهی رودخانه درکه پرداخت و از ذینفعان و دست اندرکاران این طرح خواست به تهیه برنامه اقدامات اجرایی خود به منظور احیا رودخانه درکه در بازه مصوب(حدفاصل توتستان و ایستگاه هیدرومتری) اقدام کنند.
ارائه گزارش اقدامات قبلی و برنامه‌های آتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه‌ای و ادارات کل حریم و شهرسازی در خصوص طرح نمونه(پایلوت) احیای رودخانه درکه از دیگر برنامه‌های این نشست بود.
گفتنی است شهرداری تهران طی سال های اخیر نگرشی ویژه به مقوله احیای رودخانه‌ها داشته است چراکه برداشت غیرمجاز و غیراصولی آب، ورود فاضلاب خانگی، صنعتی و کشاورزی، دستکاری بستر و کرانه، تغییرات کاربری و حتی گردشگری، متاسفانه به طبیعت رودخانه‌های شهر و کمیت و کیفیت منابع آب سطحی و زیرزمینی آسیب رسانده است. در این راستا مطالعات مربوط به ساماندهی و احیا 5 روددره دارآباد، دربند، درکه، فرحزاد و وردآورد هم‌اکنون در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در دستور کار بوده و اولین تجربه احیا رودخانه‌ها در دره فرحزاد با مشارکت مناطق 5 و 2 در حال انجام می‌باشد. دومین نمونه نیز بزودی در محدوده درکه عملیاتی خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: