جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 ارديبهشت 1395     
دولت به جاي دخالت در قيمت خودرو بازار خودرو را مديريت كند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه هم به نفع توليد كنندگان خودرو و هم به نفع مصرف كنندگان خودرو است كه دولت از طريق وضع و اعمال تعرفه ها بر بازار خودرو مديريت نمايد، گفت: دولت با كاهش و افزايش تعرفه ها مي تواند قيمت خودرو را در بازار متعادل نمايد.

مجيد منصوري افزود: بايد در ابتدا نرخ تعرفه ها در بازار خودرو متعادل شده و وزارت صنعت و معدن به آرامي، نسبت به تنظيم تعرفه واردات خودرو نيز اقدام نموده و سپس به تدريج قيمت گذاري خودرو را به بازار عرضه و تقاضا واگذار نمايد.

وي با اشاره به اين كه دولت نبايد در قيمت گذاري خودرو دخالت نمايد، بلكه با كاهش و افزايش تعرفه ها بايد در قيمت خودرو نظارت نموده و بر بازار خودرو مديريت نمايد، اظهار كرد: به منظور ايجاد رقابت در بازار خودرو نبايد در قيمت گذاري خودرو دخالت شود.

منصوري با بيان اين كه با ادامه دخالت در قيمت گذاري خودرو، انحصار در بازار خودرو كمافي‌السابق وجود خواهد داشت، تصريح كرد: هر گونه اعمال نظر دولت در قيمت گذاري هر گونه كالايي از جمله خودرو موفق نخواهد بود، چنانچه تا كنون ناموفق بوده است.

نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه به جاي آن دولت با مديريت تعرفه مي تواند علاوه بر كنترل بازار، كنترل توليد را نيز در دست گيرد، خاطرنشان كرد: در اين صورت، دولت مي تواند علاوه بر حمايت از مصرف كننده از توليد كننده نيز حمايت كند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: