جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 ارديبهشت 1395     
حذف حمل بار به صورت کوله پشتی در مرکز پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران «پیک بادپا» گفت: با اجرای طرح ساماندهی باربرهای بازار حمل و جابه جایی بار به صورت کوله پشتی به طور کامل حذف خواهد شد و مقرر شده تا  باربرهای کولی با چرخ دستی اقدام به حمل کالا و بار کنند.

غلامرضا ترابیان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه باربرهایی که بار را به صورت کولی در محدوده بازار جابه جا می کنند، اغلب کهولت سن دارند به همین دلیل حمل بار به این شکل ممنوع خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت پیک بادپا اعلام کرده، می تواند به باربرهای بازار وام برای تهیه چرخ دستی های مدرن و برقی بدهد.

ترابیان با بیان اینکه هزینه خرید یک چرخ دستی مدرن و خوب بین 700 هزار تا یک میلیون تومان است، بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از باربرها توان خرید چرخ دستی خوب را ندارند، وام به این افراد که در طرح ساماندهی باربرهای نیز با شهرداری تهران همکاری داشتند؛ اعطا خواهد شد که در نهایت در اقساط بلند مدت از این افراد دریافت خواهد شد. در مجموع باید گفت در نظر داریم تا در بازار تهران که مقصد گردشگری بسیاری از مهمانان خارجی است؛ به جای  چرخ دستی هایی که 70 سال پیش استفاده می شد، از چرخ های مدرن  و برقی استفاده کنیم تا شان تهران و بازار آن حفظ شود.

به گفته وی؛ بعد از تایید و تصویب  شهردار منطقه12 در یک فرصت دو ماهه این چرخ دستی های قدیمی جمع اوری می شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران «پیک بادپا» در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه بعد از تکمیل بانک اطلاعاتی بابرها در فاز دوم غربالگری این افراد نیز انجام خواهد شد، یادآور شد: اجرای تمامی این کارها منوط به دستور معاونت حمل و نقل و شهرداری منطقه12 است. به عبارت ساده تر شرکت پیک بادپا مجری این طرح و سیاست گذاری آن برعهده معاونت حمل کالا و بار سازمان ترافیک و شهرداری منطقه12 است.

غلامرضا ترابیان با تاکید بر اینکه به طور قاطع مانع از کار کردن کودکان کار در این بخش خواهیم شد؛ گفت:  افرادی که کهولت سن دارند نیز نمی توانند کارهای سنگینی مانند باربری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل کالای تهران «پیک بادپا» با بیان اینکه اکنون تمامی باربرهایی که مجاز به فعالیت هستند، دارای بیمه هستند؛ تاکید کرد:برنامه مدیریت شهری تهران این است تا تمامی باربرهایی که مجاز به کار هستند طبق قانون  مشاغل خاص بیمه شوند که براساس این قانون بخشی از بودجه  بیمه باربرها را دولت می دهد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: