جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 ارديبهشت 1395     
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکیید کرد:
بازار خودروی ایران رقابتی نیست

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو ایران رقابتی نیست اظهار داشت : زمانی می توان ادعا نمود که بازار خودرو رقابتی است که واردات خودرو آزاد و خودروسازان نیز از انحصار دولت خارج شوند.

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : برای رقابتی نمودن بازار خودرو باید تولید رقابتی شود طبعا در چنین شرایطی است که قیمت خودرو نیز رقابتی خواهد شد.

وی تصریح کرد : در اختیار داشتن سهم مهمی از بازار خودرو توسط دو شرکت خودروساز داخلی طبعا نمی تواند بازار خودرو ایران را رقابتی نماید هر چند به ادعای برخی حضور خودروسازان بخش خصوصی نیز در ایران درصدی را به خود اختصاص داده اما معتقدم که به این شرکتها نمی توان عنوان خودروساز را اطلاق کرد ضمن اینکه سهم چندانی از بازار به تولیدات این شرکتها اختصاص ندارد .

وی با اشاره به طرح راهکارهایی برای ایجاد رقابت در بازار خودرو اظهار داشت : در صورتی که واردات خودرو آزاد شود شاهد آمار بالایی از خودروهای بی کیفیت در کشور خواهیم بود که طبعا با کاهش قیمت آنها ، بازار خودرو داخل از بین رفته و خودروسازان داخلی آسیب جدی خواهد دید. ضمن اینکه در این راستا اشتغال در سطح بالایی از بین خواهد رفت.

وی گفت : البته با آزاد گذاشتن شرکتهای خارجی برای تولید خودرو در داخل کشور نیز طبعا دغدغه هایی چون کیفیت و شرایط تولید مطرح می شود که این مساله نیز نیازمند توجه و پی گیری از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت است در واقع فرصت داده شده به شرکتهای خارجی به شرط ایجاد اشتغال و ورود تکنولوژی جدید باشد مسلما بر این اساس می توان در بازار داخل رقابت را ایجاد نمود.

وی در ادامه  کیفیت و قیمت را گزینه مهمی در ایجاد رقابت عنوان کرد و اظهار داشت : خودروسازان داخلی علی رغم تلاشی که برای ارتقاء کیفیت تولید در این سالها داشتند متاسفانه چندان در این زمینه عملکرد موفق نداشته و نتوانستند شرایط خوبی کیفی را برای خودروها بوجود آوردند که البته بخش ریادی از این وضعیت به مشکلات و گرفتاری ها نقدینگی و کارگری شرکتها باز می گردد با این وجود در  تلاشند تا خودشان را حفظ نمایند که این طبعا یکی از مسائل بسیار مهم درحوزه خودروسازی در کشور است.

وی خاطر نشان کرد : هر چند دخالت دولت در  قیمت گذاری خودرو نیز مزیت بر مشکلات در این حوزه شده است اما معتقدم  باید افزایش قیمت بر اساس نرخ تورم اتفاق بیفتد ضمن اینکه خودروساز نیزعزم لازم را برای حفظ  مشتری داشته باشد تا با ارائه خدمات بهتر، رضایتمندی مصرف کنندگان نیز حاصل شود.

نماینده مردم قائم شهر و سواد کوه در مجلس نهم گفت : خودروسازان در شرایط کنونی باید محصولاتی با کیفیت و متناسب با ذائقه مصرف کنندگان داخلی تولید کنند تا مشتریان تمایلی به خودروهای کم کیفیت چینی نداشته باشند.

حسینی افزود : باید قیمت رقابتی باشد اما در شرایطی که تولید رقابتی نیست طبعا قیمت نیز رقابتی نخواهد شد از این رو باید خودروسازان بخش خصوصی وارد میدان شوند تا  تولید در داخل رقابتی شود.

وی در ادامه با توجه راهکار رفع رکود فعلی بازار خودرو گفت : رکود کنونی بازار خودرو  به وضعیت اقتصادی کشور باز می گردد طبعا بازار خودرو نیز تغییر نمی کند تا زمانی که شرایط اقتصادی کشور مطلوب شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: