جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 24 ارديبهشت 1395     
معاون شهردار تهران همزمان با روز پایانی نمايشگاه كتاب:
استقبال از نمایشگاه کتاب «فوق تصور» بود

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهرداری نیوز: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ميزان استقبال از نمايشگاه كتاب تهران كه براي نخستين بار در مجموعه «شهر آفتاب» برگزار شد را «فوق تصور» دانست و گفت: بخش اعظم جمعيت ميليوني كه از نمايشگاه بازديد كردند، با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي به ويژه مترو و اتوبوس خود را به «شهر آفتاب» رساندند.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: تمامي امكانات و تسهیلات حمل و نقل عمومي براي دو روز انتهایی هفته كه با روزهاي پاياني نمايشگاه كتاب همزمان شد و تعداد بازديد كنندگان به ميزان قابل توجهي افزايش يافت را آماده كرده و به كار گرفتيم.

وي با اعلام اين كه مترو به عنوان وسيله‌اي ارزان، ایمن و سريع، بهترين وسيله براي بازدید از نمايشگاه بود و بيشترين استقبال نيز از آن صورت پذيرفت، تأكيد كرد: بخش قابل توجهي از مسافران مترو از طريق خط يك به صورت مستقيم در ايستگاه «شهر آفتاب» پياده شدند و بخش ديگري از مسافران نيز با استفاده از خط سه در ايستگاه نعمت آباد پياده شده و با استفاده از اتوبوس هاي مستقر در اين محل به «شهر آفتاب» منتقل شدند.

مترو هر ساعت 18 هزار نفر را به «شهر آفتاب» رساند 

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه ميانگين سرفاصله حركت قطارهاي مترو در ايستگاه «شهر آفتاب»، 10 تا 15 دقيقه بود که با تقويت ناوگان، اين سرفاصله در روزهاي پنج شنبه و جمعه به 6 دقيقه و نيم كاهش پيدا كرد، گفت: به اين ترتيب در هر 6 و نيم دقيقه، بيش ار دو هزار مسافر در «شهر آفتاب» پیاده شدند و به عبارتي در هر ساعت، 9 قطار بیش از  18 هزار مسافر را به «شهر آفتاب» منتقل نمودند. 

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه با وجود استقبال گسترده شهروندان از نمايشگاه كتاب كه دور از تصور مسئولان تمامي دستگاه هاي دست اندر كار برگزاري نمايشگاه بود، تصريح كرد: با اين وجود، ناوگان حمل و نقل عمومي در زمينه نقل و انتقال شهروندان به «شهر آفتاب» به خوبی عمل نمود و خدمات اين حوزه از شرايط ايده آل برخوردار بود. 

وي با تأكيد بر اين كه با وجود پيش بيني 9 ايستگاه اتوبوس در 9 نقطه پر تردد شهر، به جز 3 خط پايانه غرب (آزادي)، پايانه جنوب و ميدان رسالت، استقبال مورد انتظار از سایر خطوط به عمل نيآمد، ‌اضافه كرد: شركت واحد اتوبوسراني، 300 دستگاه اتوبوس در مسيرهاي منتهي به مجموعه «شهر آفتاب» و 100 دستگاه اتوبوس ديگر از جمله 75 دستگاه اتوبوس دو كابين در داخل نمايشگاه مستقر نموده بود تا نسبت به جا به جايي شهروندان اقدام نماید.

«شهر آفتاب» بزرگ ترین زیرساخت و نمایشگاه کتاب مهم ترین اتفاق فرهنگی کشور 

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه 150 دستگاه تاكسي نيز از 8 مسير، شهروندان را به مجموعه «شهر آفتاب» منتقل کرده و 50 دستگاه تاكسي نيز براي انجام خدمات دربستي در اين مجموعه حضور داشتند، اظهار كرد: علاوه بر اين، 100 دستگاه وَن و 50 دستگاه شاتل برقي براي جا به جايي بازديد كنندگان از محل پاركينگ هاي نمايشگاه و ايستگاه متروي «شهر آفتاب» به بخش ها و قسمت‌ هاي مختلف نمايشگاه پيش بيني شده بود.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه مجموعه «شهر آفتاب»، نخستين نمايشگاه جمهوري اسلامي ايران با استانداردهاي    بين المللي محسوب مي شود، تصريح كرد: 33 كشور خارجي از جمله كشورهاي اروپايي ايتاليا، آلمان، فرانسه، بلژيك و هلند در نمايشگاه كتاب تهران حضور داشتند، ضمن اين كه كشورهايي همچون استراليا، تركيه، چين، ژاپن و كانادا نیز از ديگر كشورهاي حاضر در نمايشگاه بودند. 

وي در پايان با تأكيد بر اين كه با گسترش مراودات و مناسبات بين المللي كشورمان كه حضور بيش از 30 كشور از 5 قاره جهان گواه آن است، كشورمان به يك مجموعه نمايشگاهي همچون «شهر آفتاب» به شدت نياز داشت، خاطرنشان كرد: مجموعه «شهر آفتاب»، بزرگ ترين زیربنا و زيرساخت فرهنگی و نمايشگاه كتاب، مهم ترين اتفاق و رويداد فرهنگي كشور محسوب مي شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: