جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مرداد 1393     
برخورد جدی با پارکبان های متخلف

به گزارش شهرداری نیوز،با توجه به اینکه طی یک ماه اخیر بیشترین مطالبه شهروندان تهرانی از سامانه 1888 در حوزه حمل و نقل عمومی رسیدگی به وضعیت پارکبان ها در سطح شهر بوده، معاون شهردار تهران از برخورد جدی با پارکبان های متخلف خبر داد.

سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه موضوع رایگان بودن نیم ساعت اول پارک مشکلات خاص خود را به همراه داشته که بعضا تخلفاتی در این زمینه از سوی پارکبان ها صورت می گیرد، گفت: تیم های ویژه ای برای رسیدگی، گشت زنی و نظارت بر عملکرد پارکبان ها تشکیل شده که از نزدیک بر عملکرد پارکبان ها نظارت دارند تا در صورت مشاهده تخلف از سوی پارکبان ها با آنها نیز برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون رایگان بودن نیم ساعت اول پارک حاشیه ای باید اصلاح شود، بیان کرد: گرچه پارکبان ها موظف به اجرای قانون فعلی هستند اما اجرای این قانون، خود مسبب بسیاری از درگیری ها و تنش های میان پارکبان ها و شهروندان است .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: قانون رایگان بودن نیم ساعت اول پارک در حاشیه خیابان ، بسیاری از شهروندان و پارکبان ها را سرگردان و در گیر کرده است. به همین منظور اجرای این بخش از قانون با سختی هایی مواجه است چرا که بسیاری از ساز و کارهای اجرای این قانون فراهم نشده، نبود دستگاه‌های کارت خوان در همه نقاط شهر باعث شده تا بسیاری از شهروندان با اعلام اینکه تنها ده دقیقه پارک می کنند از دادن هزینه پارک طفره بروند و از سوی دیگر هم پارکبان ها با بی اعتمادی به شهروندان سعی در گرفتن حق پارک از تمامی شهروندان می کنند

وی با اشاره به اینکه منکر تخلفات پارکبان ها نمی شویم، افزود: از این رو با پیگیری از شورای عالی ترافیک و شورای عالی استان و همچنین نمایندگان مجلس اصلاح این قانون در دستور کار قرار دارد.

سیدجعفر تشکری هاشمی ادامه داد: لایحه اصلاحیه این قانون در دست اجراست که امیدواریم این موضوع به نحوی که امکان اجرا شدن آن فراهم باشد، به تصویب مجلس برسد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای تشخیص نیم ساعت پارک شهروندان نمی توان دستگاهی را در خیابان نصب کرد که حضور مردم را اندازه گیری کند، گفت: به واقع نمی توان در این مورد تخلف پارکبان و شهروندان را اندازه گیری کرد .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه اجرای این قانون مشکلات خاص خود را دارد، تاکید کرد: در عین حال این قانون به تصویب رسیده و ما موظف به اجرای آن هستیم. از این رو به تمام پیمانکاران طرف قرارداد و پارکبان ها اعلام شده و تعهد گرفته ایم که براساس قانون فعلی و و در کمال احترام با شهروندان برخورد و این مورد اجرا شود .

وی افزود: با پارکبان های متخلف برخورد می شود اما شهروندان هم این واقعیت را درک کنند که تشخیص زمان پارک برای پارکبان ها بسیار دشوار است کما اینکه برخی شهروندان هم کارشکنی و قانون گریزی هایی دارند .

تشکری هاشمی همچنین گفت: اصولا پارک حاشیه ای صدمات زیادی به روند ترافیک شهر وارد می کند. از این رو نباید سیاست گذاری های ما در مسیر افزایش جذابیت های پارک های حاشیه ای باشد.

به گفته معاون شهردار تهران رایگان کردن نیم ساعت اول و پایین بودن تعرفه پارک حاشیه ای باعث شده مردم به سمت استفاده از پارکینگ های عمومی نروند و سرمایه گذاران علاقه ای به ایجاد پارکینگ نداشته باشند که این موارد بر افزایش تقاضا در پارک حاشیه ای می افزاید و جریان ترافیک شهر را مختل می کند .

تشکری هاشمی تصریح کرد: سیاست گذاری ها و نظام تعرفه گذاری باید به گونه ای باشد که شهروندان با میل و رغبت به سمت پارکینگ های عمومی بروند .

وی در ادامه تصریح کرد: شهروندان در نظر داشته باشند تخلفات و دریافت وجه بیش از تعرفه پارکبان ها را به سامانه 1888 و 137 گزارش دهند و حتما با پارکبان های متخلف برخورد خواهد شد .

معاون شهردار تهران تاکید کرد: سیستم های پارک حاشیه ای باید به صورت مکانیزه و هوشمند در سطح شهر تهران اجرایی شود، چرا که معتقدم مادامی که پول نقد در ازای پارک دریافت شود این مشکلات نیز وجود خواهند داشت از اینرو تیم مطالعاتی حوزه حمل و نقل و ترافیک راهکارهای هوشمند سازی پارک حاشیه ای را مطالعه و بررسی می کنند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: