جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مرداد 1393     
تعطیلی کارخانه های متخلف

تسنیم: در پی اظهار نظرهای وزیر بهداشت درباره مضرات روغن پالم که در شیر پُرچرب و برخی لبنیات مورد استفاده قرار می‌گیرد، محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره به تسنیم گفت: بنده نیز به تازگی این اظهارنظرهای وزیر بهداشت را درباره استفاده از روغن پالم در شیر و لبنیات شنیده‌ام، بنابر این مُصر هستیم در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان به این مسئله به صورت جِد رسیدگی کنیم.

وی درباره اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در زمینه برخورد با کارخانجاتی که از روغن پالم استفاده می‌کنند و وزیر بهداشت نیز عنوان کرده است که روغن پالم مضر است، گفت: در این مورد که بسیاری از لبنیات چرب برای بدن مشکل ایجاد می‌کند هیچ شکی نیست، ولی هنوز از نظر علمی درباره آسیب‌های گوارشی، موارد ثبت شده‌ای نداریم ولی این مسئله که وزیر بهداشت خودشان عنوان کرده‌اند که روغن پالم که در شیر و لبنیات استفاده می‌شود و مضر است مسلماً باید جدی گرفته شود و برای آن فکری صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: بر این اساس باید آگاهی کارخانجات تولیدکننده لبنیات و مردم را در این زمینه بالا ببریم. البته با کسی هم تعارف نداریم. هر جا به این مسئله برسیم که روغن پالم به صورت واقعی و کارشناسی مضرات آن ثابت شود با کارخانجات تولیدکننده لبنیات برخورد می‌کنیم. همانطور که چه شخص بنده و چه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در زمینه کرم حلزون و برخی برنج‌های آلوده ورود کرد، زیرا برای ما سلامت مردم مهم است.

کارخانه های متخلف لبنیات تعطیل می‌شوند


قربانی در پاسخ به این پرسش که حتی اگر استفاده از روغن پالم توسط کارخانجات بزرگ کشور صورت پذیرد می‌توانید با آنها برخورد کنید، خاطرنشان کرد: هیچ شک نکنید که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اهرم‌هایی که از طریق سازمان غذا و دارو دارد با کارخانجات متخلف تولید کننده لبنیات برخورد قاطع خواهد کرد و حتی چنین کارخانجاتی را تعطیل می‌کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: