جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 19 ارديبهشت 1395     
80 درصد از بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنند

به گزارش گروه حمل و نقل وترافیک شهری شهرداری نیوز،  معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که 80 درصد از بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب از وسایل حمل ونقل عمومی برای رسیدن به شهر آفتاب استفاده می کنند افزود:عملا دو خط از مترو تهران به شهر آفتاب اختصاص پیدا کرده است.

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به برخی انتقادات از وضعیت ترافیکی نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت : بیشترین ترافیک در روز پنجشنبه و در دومین روز نمایشگاه به دلیل استقبال کم نظیر مردم از نمایشگاه شهر آفتاب رخ داد که مسلما در روزهای نخست تا کنترل وانضباط برخی رفتارهای ترافیکی شهروندان این حد ترافیک طبیعی تلقی می شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال گسترده مردم گفت :روز پنجشنبه 800 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که طبق آمارها 80 درصد آن ها از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کردند . وی افزود :استقبال مردم از مترو و اتوبوس در دو روز نخست نمایشگاه بسیار چشمگیر بوده است.

تشکری هاشمی با اشاره به تابلوها و علائم رانندگی در طول مسیر گفت :از مدت ها قبل پیش بینی های لازم برای استقرار وتعبیه تابلوهای راهنمایی و رانندگی در طول مسیر اندیشیده شده بود .وی خاطر نشان کرد :تابلوهای و المان های ترافیکی هم در مسیر اصلی ورود به نمایشگاه یعنی آزاد راه خلیج فارس و هم در سایر مسیرهای منتهی به نمایشگاه و هم دراطراف نمایشگاه  نصب شده است.

وی تاکید کرد :در داخل مجموعه نمایشگاه بالغ بر 10 هزار و پانصد جای پارک پیش بینی شده است که در روز دوم نمایشگاه به دلیل تعطیلی رسمی ما شاهد پارک 14 هزار خودرو در پارکینگ نمایشگاه بودیم که از ظرفیت پیش بینی شده بیشتر بود زیرا از سایر فضاها نیز برای پارک اتومبیل استفاده شده بود.

وی با اشاره به نیروهای پارکبان در پارکینگ نمایشگاه گفت :طبق برنامه ریزی انجام شده 80 نیروی پارکبان جهت راهنمایی خودروهای عمومی وشخصی مستقر شدند و از این بابت نگرانی دراین بابت وجود ندارد.

تشکری افزود :آزاد راه خلیج فارس یا همان تهران _قم اصلی ترین مسیر خروجی ورودی از جنوب کشور است، به همین دلیل همواره از ترافیک بالایی برخوردار است. تشکری درخواست کرد :از شهروندان عزیز می خواهیم مترو را برای عزیمت خود به شهر آفتاب انتخاب کنند، البته شهروندان تاکنون استقبال بالایی از این وسیله حمل و نقلی نشان داده اند. وی از شهروندان درخواست کرد :برای عدم تلاقی این ترافیک این مسیر با ترافیک ورودی نمایشگاه از مردم عزیز می خواهیم حتی المقدور خودروهای شخصی استفاده نکنند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: مسلما با تسلط پلیس و مسئولان اجرایی مشکلات ترافیکی نمایشگاه که تهمیدات لازم نیز برای آن اندیشیده شده ،کمتر خواهد شد. وی تصریح کرد :تلاش کردیم سر فاصله حرکت مترو شهر آفتاب به 8 تا 10 دقیقه کاهش پیدا کند تا مردم همچنان مترو را برای سفر به شهر آفتاب انتخاب کنند.

وی افزود : از خط سه مترو از بزرگراه آزادگان ایستگاه نعمت آباد خط اکسپرس اتوبوس رانی پیش بینی شده است، این اتوبوس ها مسافران خط سه مترو را نیز به نمایشکاه شهر آفتاب منتقل کنند.

تشکری تاکید کرد :عملا دو خط از مترو تهران به شهر آفتاب اختصاص پیدا کرده که این امر به روانی ترافیک در روزهای آینده کمک خواهد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: