جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 ارديبهشت 1395     
رونمایی از«آموزش عمومی و توسعه فرهنگ شهروندی»

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهراری نیوز، آیین رونمایی از «آموزش عمومی و توسعه فرهنگ شهروندی» با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری، مسئولان سازمان و روسای فرهنگسرا‌ها و مدیران بخش آموزش، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

محمود صلاحی در آیین رونمایی از «آموزش عمومی و توسعه فرهنگ شهروندی» با تاکید بر امر آموزش گفت: زیر بنای همه اتفاق‌های خوب در جامعه آموزش است. برای داشتن یک جامعه مطلوب، یک زندگی پر از آموزش، برای سلامت روح و روان نیاز به آموزش داریم. اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم که همه ما با آموزش دیدن بزرگ شده‌ایم. آموزش دیده‌ایم چگونه غذا بخوریم، چگونه حرف بزنیم، راه برویم و... 

 وی در خصوص فعالیت سازمان در حوزه آموزش گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید در آموزش شهروندی پیش قدم باشد. آموزش شهروندی یعنی آموزش رانندگی، آموزش زندگی آپارتمان نشینی، آموزش طلب حق کردن و چگونه سوال پرسیدین است.

 صلاحی افزود: اکثریت ضررهایی که از لحاظ معنوی، روحی، جسمی بر انسان وارد می‌شود از عدم آموزش و آگاهی است. باید از طریق آموزش یاد بگیریم که از یک سازمانی مثل سازمان فرهنگی هنری چه درخواستی داشته باشیم؟ از این سازمان چه سوال‌هایی بپرسیم و... 

صلاحی بیان کرد: در سال گذشته معاون فرهنگی و رئیس مرکز آموزش نکات خوبی را در بخش آموزش ارائه دادند و اقدامات خوبی هم انجام گرفت. یکی از آن‌ها دریافت هفتمین جایزه مدیریت و آموزش برای اولین بار توسط سازمان بود. در سال ۹۴ رشد و کیفیت سازمان در حوزه آموزش تغییر کرد. 

تا به امروز سازمان آموزش‌های تخصصی، علمی، آکادمیک و.. داشته است. اما از سال ۹۵ به طور ویژه بر روی آموزش عمومی فعالیت خواهد کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان از همه کسانی که در حوزه آموزش خدمت می‌کنند تشکر و آروزی موفقیت کرد و گفت: مطمئن باشید هیچ کسی از آموزش دادن و آموزش دیدن ضرر نخواهد کرد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام حسن ناصری پور در خصوص آموزش عمومی گفت: اولین مشکل در آموزش‌های عمومی، موضوع احترام به شخصیت شهروندان است. به این منظور که آیا شهروند را خلیفته الله می‌دانیم یا نه؟ 

باید بدانیم به مردم با چه دیدگاهی نگاه می‌کنیم. اگر دیدگاه ما این است که فعالیت ما خدمت به اشرف مخلوقات است پس کرامت شخص برای ما مهم است. 

وی بیان کرد: می‌خواهم اول از همه خودمان را مقصر بدانم. بعضی از فعالیت‌های سازمان نشان می‌دهد که برای شهروندان کرامت قائل نیستیم. 

معاون فرهنگی سازمان افزود: هرچه قدر واقعی فکر کنیم، آرمان‌های ما واقعی‌تر خواهند شد. گاهی فعالیت‌ها در حوزه آموزش نشان می‌دهد که چقدر از واقعیت به دور هستیم و فقط به خاطر ظاهر و مد تصمیم گرفته‌ایم. همانطور که نماز را فقط به صورت ظاهری در ذهن بچه‌هایمان به جا گذاشته‌ایم و هیچ وقت از حقیقت و پیامدهای واقعی نماز برایشان نگفته‌ایم. 

ناصری پور افزد: رییس سازمان فرهنگی هنری از‌‌ همان ابتدای ریاست، فعالیت در حوزه آموزش و به طور ویژه آموزش عمومی را به عنوان یک کار ضروری از ما در خواست کرد.

وی در همین راستا بیان کرد: ما در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مربی فعال، باتجربه و آماده به خدمت در سازمان داریم که هرکدام بیش از ۵ سال تجربه دارند. 

ناصری‌پور در خصوص همکاری نها‌دهای مختلف با این طرح گفت: در این پروژه ۴ موضوع هدف بوده است.

1- غیر متمرکز باشد. به این معنا که این یک کار گروهی است و تنها به ما وابسته نیست. 

۲- شکل کار مردمی است. که در همین راستا اتحادیه‌های مختلف مثل اتوبوس رانی، شهرداری مترو، کانون مربیان، سازمان‌های مردمی و.. با این طرح فعالیت می‌کنند. 

۳-استعدا محوری. به این معنا که هدف ما در این طرح شناخت استعدا‌ها و ظرفیت‌های اشخاص است. 

۴-بنا است ما از نخبگان در این پرژه استفاده کنیم. 

ناصری‌پور در پایان گفت: فعالیت اساسی سازمان در حوزه آموزش است و این کار وظیفه شرعی ماست . فعالیتی که باعث می‌شود محبت بین انسان‌ها بیشتر شود.

در ادامه مراسم آیین رونمایی از آموزش عمومی و توسعه فرهنگ شهروندی عبدالرضا کردی رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری گفت: هدف بر این بوده است که در کنار آموزش‌های معمول، مرسوم، آموزشی بی‌بدیل و اصیل داشته باشیم. 

قرار است طی این آموزش پیام‌های فرهنگی سازمان به دست مردم برسد. اما این رسیدن به صورت مستقیم نیست. مردم هر جا که حضور دارند این پیام‌ها به دستشان می‌رسد. برای مثال در خواربار فروشی و در کیسه‌ای که خرید آن‌ها داخلش است یک پیام وجود دارد یا از طریق مدارس، ایستگا‌های اتوبوس و... 

در این پیام‌ها بحث رزق حلال، فرهنگ سالم، صبر، رفتار منصفانه در شهر تهران و.. مطرح می شود.

کردی در پایان بیان کرد: همچین شهری چون مدرسه خواهد شد که همه در کنار هم آموزش می‌بینند و در ‌‌نهایت به شهری خواهیم رسید که در تراز جمهوری اسلامی ایران است.

در پایان مراسم، از لوگوی آموزش عمومی به دست رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رونمایی شد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: