جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 ارديبهشت 1395     
افتتاح نخستین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: نخستین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی تا ۲ سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

مجتبی عبداللهی در مراسم کلنگ زنی اولین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی آبعلی گفت: تهران روزانه ۵۰ هزار تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی دارد که بخش عمده آن در این محل دفن می شود.

وی با اشاره به عمر مفید ساختمان در تهران گفت: یکی از اشکالات مهم کشور و کلانشهرهای ما عمر ساختمان هاست. در تهران عمر ساختمان ها پائین است به طوری که ما به ساختمانی با میانگین سن ۲۵ سال ساختمان کلنگی می گوییم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حالی که در کشورهای دیگر میانگین عمر ساختمان ها ۱۰۰ سال است و وقتی نوسازی در ساختمان صورت می گیرد منظور بخش مربوط به تاسیسات یا نمای بیرونی آن است.

عبداللهی با بیان اینکه مصالح ساختانی ذخایر ملی کشور است، تصریح کرد: سیمان، خاک، ماسه و مصالح ساختمانی معادن زیرزمینی و ملی کشور هستند که متاسفانه به شدت به سمت تخریب آنها می رویم.

وی افزود: باید دانشگاهها و مهندسان برای ارتقاء کیفیت و عمر مصالح حمایت و تشویق شوند و ورود جدی در این حوزه داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: امروز شاهد اتفاق خوبی با همراهی بخش خصوصی بودیم و آن کلنگ زنی نخستین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی بود که تا دو سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی اضافه کرد: ظرفیت بازیافت این کارخانه یک میلیون تن در طول سال است و اگر بخواهیم آن را با تولید نخاله کشور در طول یکسال که چیزی بالغ بر ۱۵ میلیون تن است مقایسه کنیم قطعا قابل توجه نیست اما تقویت آن می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وی در خاتمه گفت: ظرف یک ماه آینده قرارداد دوم را هم می بندیم و گام های بعدی را با شتاب بیشتری بر می داریم تا به این طریق سرمایه های ملی مان را که دفن می شوند به چرخه مصرف دوباره باز گردانیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: