جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 ارديبهشت 1395     
عضو هيأت علمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي تأكيد كرد:
عدم رضایت مردم از خودروسازان موجب خود تحریمی صنعت خودرو شد

به گزارش شهرداری نیوز، يك عضو هيأت علمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي با تأكيد بر لزوم كاهش هزينه های ساخت خودروهاي داخلي، گفت‌: هزينه بالای ورود مواد اوليه و قطعات و همچنين هزينه ‌سرباري كه شركت هاي خودروساز بابت ماليات و ارزش افزوده مي‌ پردازند، باعث شده تا فاصله زياد موجود بین قيمت خودروهاي داخلی با خودروهای خارجي به وجود آيد.

 

شهرام آذري افزود: دولت مي‌ تواند در ايجاد تحول در صنعت خودرو از طريق كاهش هزينه ‌هاي توليد گام بر دارد تا قيمت خودروهاي داخلي افزايش نيافته و تفاوت زياد بین قيمت خودروهاي داخلي با خودروهاي خارجي، كم و كم‌ تر ‌شود.

وي با اشاره به اين كه تعرفه بالاي واردات خودروهاي خارجي موجب شده که اين خودروها با قيمت نسبتاً بالايي در كشورمان عرضه شوند، اظهار كرد: البته خودروهاي داخلي نيز چه از لحاظ كيفي و چه به لحاظ قيمت، در سطحي هستند كه مردم از عملکرد خودروسازان راضي نباشند، چنانچه اين عدم رضايت عملاً موجب خود تحريمي صنعت خودرو در سال گذشته شد.

آزادي با بيان اين كه با اجراي برجام و توافق هسته اي، انتظار مي رود در سال جاري شاهد حركت هاي مثبتی در سيستم بانكي و نقل و انتقالات پولی، ورود قطعات از كشورهاي اروپايي و در مجموع ایجاد تحول در صنعت خودرو باشيم، تصريح كرد: البته هر گونه تحولي نيازمند زمان مناسب و ساز و کارهای مورد نیاز است.

اين كارشناس صنعت خودرو در پايان با تأكيد بر لزوم كسب تجربه در تعامل با شركت هاي خارجي در كنار اتكاء به نيروهاي داخلي، خاطرنشان كرد: اين دو مسأله، موجب مي شود صنعت خودرو به عنوان صنعتي زيربنايي، عملاً بتواند در جهت تحقق «اقتصاد مقاومتي» حركت نمايد.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: