جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 ارديبهشت 1395     
ورود موج بارشی به کشور از پنجشنبه

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به بارش‌های پراکنده در ارتفاعات برخی مناطق از افزایش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر و استان اردبیل خبر داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه 7 و 8 اردیبهشت) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و ارتفاعات استان کرمان رشد ابرهای همرفتی و وقوع بارش‌های پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: در همین مدت افزایش دما در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر و استان اردبیل رخ خواهد داد و در استان گیلان و اردبیل با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از روز پنجشنبه موج بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود و بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج با شمالی شدن جریانات، سواحل دریای خزر را در بر گرفته و سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در این نواحی خواهد شد.

به گفته وظیفه، دریای خزر نیز در روز پنجشنبه 9 اردیبهشت، مواج خواهد بود، روزهای جمعه و شنبه 10 و 11 اردیبهشت، نیز استانهای واقع در

نیمه شمالی کشور تحت تاثیر این سامانه با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد همراه خواهند بود.

وی همچنین اظهار کرد: سواحل دریای خزر و شمال غرب از روز پنجشنبه و استانهای واقع در دامنه‌های البرز مرکزی از روز جمعه با کاهش دما به ویژه در سواحل همراه خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 8 اردیبهشت، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 29 و 20 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 9 اردیبهشت، کمی ابری، بتدریج افزایش ابر، در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 30 و 20 درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: