جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 ارديبهشت 1395     
خودروسازان هزینه های تولید خود را به سرعت کاهش دهند

به گزارش شهرداری نیوز، یک اقتصاددان با اشاره به هزینه بالای تولید در صنعت خودرو گفت: خودروسازان باید تا جای ممکن در جهت کاهش هزینه های تولید خود و قیمت تمام شده محصولات خویش تلاش نمایند. 

دکتر جمشید پژویان افزود: خودروسازان باید بپذیرند که بخشی از هزینه های تولید خود را به سرعت کاهش دهند تا با عرضه خودروهایی با قیمت پایین، شاهد رونق بازار خودرو باشیم. 

وی با اشاره به این که ارتقای کیفیت و کاهش قیمت، قطعاً می تواند بستر مناسبی را جهت افزایش توان رقابت در بازار داخل خارج  فراهم نماید، اظهار کرد: با تدوین سیاست های جدید و رقابتی نمودن بازار، ضمن ارتقای کیفی صنعت خودرو، اصلاحات لازم نیز در این صنعت صورت خواهد گرفت.

دکتر پژویان با بیان این که همکاری خودروسازان داخلی با شرکت های خارجی آغاز شده، تصریح کرد: این همکاری ها می تواند جریان تولید و قیمت خودرو را تغییر داده و منجر به ایجاد خطوط جدید و تولید خودروهایی با تکنولوژی روز دنیا شود.

وی با اشاره به این که حضور خودروسازان بزرگ جهان در ایران، می تواند در توسعه صنعت خودرو و رونق بازار خودرو تأثیر قابل توجهی بر جای بگذارد، اظهار کرد: البته حرکت در مسیر سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی، می تواند منافع بسیاری برای صنعت خودرو به همراه داشته باشد.

دکتر پژویان با بیان این که رکود حاکم بر اقتصاد کشور و تداوم آن، اوضاع خودروسازی ایران را تحث تأثیر قرار داده، تصریح کرد: پیش بینی می شود در صورت خروج اقتصاد کشور از رکود، صنایع تولیدی از جمله صنعت خودرو از رکود رها شده و رونق گیرند.

این استاد اقتصاد در پایان با تأکید بر تأثیر اجرای برجام در رفع بخشی از اشکالات موجود در مبادلات بانکی خودروسازان در نقل و انتقالات پولی، خاطرنشان کرد: این مهم در بهبود جریان تولید تأثیر خواهد گذاشت و در رونق بازار خودرو موثر خواهد بود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: