جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 ارديبهشت 1395     
تمهیدات دولت جهت تامین سرمایه ریالی و رفع موانع بانکی خودروسازی و قطعه سازی کشور

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : امروز فعال سازی زیر مجموعه های صنعت خودرو و قطعه سازی موضوع بسیار مهمی است که باید مورد اهتمام جدی مسئولان و دست اندارکاران این حوزه از صنعت قرار گیرد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به وجود دانش فنی و نیروی انسانی متخصص در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اظهار داشت : البته به لحاظ سرمایه ریالی و مباحث بانکی دولت باید تمهیداتی بیندیشد تا این صنایع از مشکلات فعلی رهایی یافته و امکان ادامه قعالیت برای آنها فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از توان و تکنولوژی خودروسازان خارجی در جریان همکاری مشترک با خودروسازان داخلی تاکید کرد و گفت : باید نگاه ها در حوزه پژوهش و نوآوری و در بخش تولید داخل به سمت کشورهای پیشرفته در این صنعت باشد و همان گونه که خودروسازان بزرگ و معتبر در دنیا نسبت به ارتقاء این صنعت حرکت می کنند شرکتهای داخلی نیز تلاش نمایند تا در راستای توجه و همکاری های مشترک بتوانند محصولات جدید و ملی را به بازار کشور عرضه نمایند.

وی خاطر نشان کرد : در صورتی که در آینده همکاری ها میان خودروسازان داخلی و خارجی ادامه یافته و در شرایطی  برابر مذاکرات صورت گرفته و امتیازات بیشتری کسب شود قطعا امسال شاهد رونق و توسعه بیشتر صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

وی افزود : هر چند حضور پررنگ تر خودروسازان اروپایی در ایران می تواند استقبال از برندهای با کیفیت اروپایی را افزایش دهد اما قطعا این جریان و حفظ بازار داخل مستلزم سیاست دولت و مدیریت شرکتها به منظور رقابتی نمودن کیفیت و قیمت خودروهای داخلی خواهد بود.

نماینده بیجار در خانه ملت همچنین  شرایط  کنونی را بهترین موقعیت جهت رقابت پذیری صنعت خودروسازی ایران ذکر کرد و اظهار داشت : خودروسازان برای باقی ماندن در بازار چاره‌ای جز افزایش کیفیت در تولید و ارائه خدمات پس از فروش ندارند.

بیاتیان افزود : انتظار می رود وزارت صنعت، معدن و تجارت هر چه سریعتر در جهت رقابت ‌پذیر کردن فضای تولید و بازار صنعت خودرو کشور گام های موثر تری بردارد.

وی همچنین با اشاره به فراهم سازی برخی از زیربناها در سال گذشته یاد آورشد : با توجه به زیربناهای ایجاد شده امید است با تلاش بیشتر دولت و خودروسازان در سالهای آتی شاهد ارتقاء و رونق بیشتر صنعت خودرو ایران باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: