جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مرداد 1393     
نیاز شهرداری به 100میلیارد تومان بودجه پرداخت نشده دولت برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ؛ معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، در خصوص نیاز شهرداری ها به 100 میلیارد تومان بودجه پرداخت نشده دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: پیشرفت برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری اعم از اتوبوس ، مترو ، تاکسی و مینی بوس ، با پرداخت بودجه مصوب دولت برای شهرداری های کل کشور محقق خواهد شد.  

شهرام جباری زادگان در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: با در نظر گرفتن این  موضوع  که در حدود یک سوم  سفر های درون شهری و جا به جایی ها ، در شهر تهران اتفاق می افتد و نیز بیشترین نیاز در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده در پایتخت  وجود دارد ،  انتظار  شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل  از دولت ، عمل به قول ها و وعده ها در زمینه پرداخت بودجه مربوط به یارانه حمل و نقل است.

وی در ادامه افزود: در صورت پرداخت بودجه مورد نظر ، تنها  می توان در حدود 30 اتوبوس  نو به ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه کرد.

جباری زادگان با اشاره به بحث معاینه فنی خودروهای فرسوده بیان داشت: ناوگان اتوبوسرانی به صورت نوبتی اتوبوس های خود را برای انجام معاینه به مراکز معاینه فنی اعزام می کند تا از سلامت موتور و عملکرد آن مطمئن شود. این برنامه برای اتوبوس های فرسوده و کهنه ناوگان به فاصله زمانی هر 3 ماه یکبار و برای اتوبوس های نو به فاصله زمانی هر 6 ماه یکبار صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: اگر میزان آلایندگی اتوبوسی از حد معمول بالاتر بود، نسبت به برطرف کردن آن اقدام می شود . البته فقط در مورد برخی معایب بسیار جزئی با اغماض برخورد می شود.

جباری زادگان در پاسخ به این پرسش در زمینه اتوبوس هایی که دچار مشکلات فنی بوده اند ( مانند اتوبوس های اسکانیا ) و همچنان در ناوگان اتوبوسرانی مشغول به خدمت رسانی هستند، گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود اتوبوس در ناوگان شهری چاره ای جز استفاده از تمام ظرفیت های موجود نیست .

وی در ادامه افزود: در زمینه اتوبوس های اسکانیا فراخوان بازدید از جانب کمپانی سازنده داده شده است  که امیدواریم مشکلات بر طرف شده باشد . البته تمام مشکلات این اتوبوس ها به کمپانی سازنده بر نمی گردد و در بسیاری از موارد به دلیل دستکاری های غیر کارشناسانه از طرف رانندگان و در مواردی معدود جاسازی سوخت در جای بار، این اتوبوس ها در جاده ها دچار مشکلاتی شده اند که معتقدیم هنوز جای بررسی های کارشناسانه وجود دارد.

جباری زادگان در خصوص تولید اندک اتوبوس توسط شرکت های خودروساز خاطر نشان کرد: مجموعه خودرو سازان در سطح کشور روزانه بیش از 2 هزار دستگاه خودرو شخصی تولید می کنند که کل این رقم از ابتدای سال تا کنون به 250 هزار دستگاه می رسد. در حالیکه این رقم در مورد اتوبوس ، از ابتدای سال تا کنون، به 40 تا 50 دستگاه می رسد.

وی در ادامه افزود: به عبارتی؛ صنعت اتوبوس سازی  دچار کم کاری است ،با در نظر گرفتن این واقعیت که شهر تهران در هر ماه ، به 100 دستگاه اتوبوس نیاز دارد و با توجه به آمار پایین تولید اتوبوس ،هنوز فاصله معناداری میان تولید و نیازمان در زمینه اتوبوس وجود دارد.

جباری زادگان در خاتمه در خصوص ارزیابی عملکرد اتوبوس رانی بیان داشت: در حدود دو هفته پیش در معاونت حمل و نقل یک ارزیابی در زمینه مجموعه شرکت واحد انجام شد که شرکت واحد در این ارزیابی نمره خیلی خوبی دریافت کرد. با توجه به اینکه شاخص های شرکت واحد در سه سال گذشته روند رو به رشدی داشته است ، از جانب شهردار تهران شایسته تشویق شناخته شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: