جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 ارديبهشت 1395     
جلب اعتماد عمومی راهکاری برای حل و فصل مشکلات صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان یه شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وضعیت خودروسازان گفت : سالی که گذشت برای صنعت خودرو ایران سالی پر از بحران بود اما با وجود تمام مشکلات و شرایط  حاکم بر خودروسازان حمایت به موقع و بجای دولت و وزارت صنعت و معدن باعث شد تا این روزهای سخت تا حدودی پشت سر گذاشته شود.

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : امید است در سال جاری شاهد رونق و پیشرفت هر چه بیشتر خودروسازی در ایران باشیم و با بهره مندی از ظرفیت بالای تولید در داخل ، بتوان بخش عظیمی از تولیدات خودروسازان را به صادرات اختصاص داد.

وی همچنین با اشاره به موانع توسعه و پیشرفت صنعت خودرو ایران اظهار داشت : در این سالها صنعت خودرو برای بکارگیری و استفاده از تکنولوژی های جدید با مشکلات زیادی مواجه بود که با اجرای برجام و رفع تحریم ها و همکاری مشترک  خودروسازان با شرکتهای معتبر جهانی و انتقال تکنولوژی در این راستا انتظار می رود که این عقب ماندگی ها توسط نیروهای متخصص و جوان کشور جبران و شاهد پیشرفت روز افزون صنعت خودرو ایران باشیم.

وی در ادامه عدم حمایت های لازم از صنعت خودرو را جز موانع پیشرفت این صنعت ذکر کرد و افزود : نبود حمایت های لازم از تولیدات داخلی قطعا به زیان صنعت خودرو سازی کشور خواهد بود .

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی  همچنین مصرف بالای سوخت و واسطه گری را از دیگر مشکلات صنعت خودرو عنوان کرد و خاطر نشان کرد : برای توسعه این صنعت و حمایت از اقتصاد داخلی باید موانع موجود در این زمینه برداشته شود و در راستای کاهش مصرف سوخت خودرو ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

حسن پور افزود : در صورتی که اعتماد مردم جلب  شود یقینا مسائل و  مشکلات راحت تر حل و فصل خواهد شد.

وی همچنین با توجه به آثار رکود اقتصادی ، عملکرد خودروسازان مثبت ارزیابی کرد و گفت :  با این وجود انتظار می رود که خودروسازان در بحث خدمات پس از فروش و افزایش کیفیت رضایت مشتریان را کسب نموده و در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با توجه به لزوم حمایت مجلس از صنعت و تولید داخل به برنامه های آتی نمایندگان ملت در خصوص صنعت خودرو پرداخت و تصریح کرد : تلاش در مسیر خودکفایی و حمایت از تولیدات داخلی و کارآفرینان  در کلیه بخش های تولیدی خصوصا صنعت خودرو از برنامه مهم در مجلس آینده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: