جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 ارديبهشت 1395     
زیرگذر نوساز جوادیه مشکلات مردم را حل کرد

به گزارش شهرداری نیوز، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در خصوص زیر گذر پل جوادیه گفت: شهرداری تهران در سال اقتصاد مقاومتی این توفیق را پیدا کرد تا یکی از مهم‌ترین پروژه های محله جوادیه را به بهره برداری برساند چرا که در سال 89 و پس از افتتاح پل جوادیه به عنوان یکی از سازه‌های مهم ملی، توسعه راه آهن و اتصال بزرگراه ها اتفاق افتاد و همه شهر از این پروژه منتفع شد، اما خود مردم محله جوادیه به نوعی محاصره شدند؛ چرا که پل قدیمی باید برای توسعه راه‌آهن برداشته می‌شد و از این رو دسترسی مردم به میدان راه آهن و میدان بهداری دچار مشکل شد.

زیرگذر جوادیه افتتاح شد اما دردی از مردم این محله برطرف نکرد چراکه مشکلات این محله نسبت به قبل بیشتر شده و اهالی خیابان دارابی جوادیه مجبورند که برای دسترسی به خیابان 20 متری جوادیه از کوچه ای تنگ به نام روزی طلب عبور کنند تا به خیابان اصلی جوادیه برسند.

متاسفانه با خراب کردن ایستگاه اتوبوس شهید نوری شهروندان این محله به دلیل یک طرفه شدن خیابان شهید نوری مجبورند مسافت زیادی را تا ایستگاه اول طی کنند تا بتوانند سوار بر اتوبوس جوادیه فیاض بخش شوند.همچنین با افتتاح زیرگذر جوادیه و ممنوعیت تردد اتوبوس ها در این زیرگذر، اتوبس ها مجبورندکه مسافت زیادی را طی کنند تا بتوانند به مقصد جوادیه برسند.

 

 

متاسفانه عبور و مرور برای اتوبوس های خط جوادیه- فیاض بخش با  دشواری در تردد همراه بوده چراکه آن‌ها برای سوار کردن مسافران باید از انتهای خیابان 20 متری جوادیه مسافران را سوار و از بزرگراه نواب عبور کرده و به سمت خیابان جوادیه برگردند. در حالی که در گذشته مسافران از ابتدای خیابان دارابی سوار بر اتوبوس می شدند اما این روزها همه سردرگم شده و نمی دانندکه باید در کدام ایستگاه منتظر اتوبوس خط جوادیه-فیاض بخش باشند.

قالیباف با تاکید بر این‌که با احداث زیرگذر جوادیه، مشکل دسترسی مردم محله جوادیه برطرف شده، تصریح کرد: طول این زیرگذر 500 متر بیشتر نیست و ما هم اکنون حفر 500 متر تونل در شهر تهران را در طول یک هفته انجام می دهیم، اما در این پروژه به دلیل هماهنگی های متعدد با دستگاه های مختلف، پروژه مقداری به طول کشید چرا که در طراحی این زیرگذر باید توسعه آینده را لحاظ می‌کردیم و در عین حال حرکت قطارها یک لحظه هم نباید قطع می شد.

بنابر برخی اطلاعات رمپ جنوبی پروژه احداث زیرگذر جوادیه از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز شده و پس از عبور از زیر خطوط راه آهن، به واسطه یک زیرگذر 80 متری مسقف، وارد یک زیرگذر ترانشه باز می شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است در آینده با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو غرب پل جوادیه احداث شود، وارد یک زیرگذر 13 متری می‌گردد. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می‌کند، در واقع آخرین مقطع اجرایی پروژه به شمار می‌رود.

بدون شک نمی توان منکر زحمات شهرداری تهران در خصوص پروژه های شهری شد اما بهتر است که قبل از اجرایی کردن هر پروژه ای مدیران شهری در خصوص آن مطالعه بهتری داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: