جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 ارديبهشت 1395     
وعده واعظی در دیدار با همتای آذربایجانی

خبرگزاری تسنیم: محمود واعظی که برای دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در این کشور به سر می‌برد در آخرین دیدار خود به ملاقات رامین قلی‌زاده -وزیر ارتباطات و فناوری‌های نوین جمهوری آذربایجان- رفت و با وی به گفت‌و‌گو پرداخت.

در این دیدار طرفین با توجه به اهمیت فناوری اطلاعات و جایگاه آن در جهان، توسعه کشورها و حوزه ارتباطات دو کشور و ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور و ایجاد امنیت بیشتر به مذاکره پرداختند.

وزیر ارتباطات در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های IT و CT و همچنین فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای، آمادگی کشور را جهت توسعه روابط در کل ابعاد و تبادل تجربیات اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت دیتا و صوت است که ضرورت هماهنگی در این زمینه و کاهش وابستگی به طرف‌های ثالث از اهمیت بالایی برخوردار است.

واعظی همچنین در موضوع اختلالات فرکانسی در زمینه تلفن همراه، صدا و تصویر و رادیو و تلویزیون اعلام کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته این تداخلات مورد بررسی قرار گرفت و با حضور کارشناسان دو کشور آن را به حداقل ممکن کاهش خواهیم داد.

طرفین در این دیدار خواستار تبادل نشست‌های کارشناسی در حوزه‌های مختلف IT، پست و پست بانک شدند.

وزیر ارتباطات ایران خاطر نشان کرد: از جمله راه‌های تبادل تجربیات و توانمندی‌های دو کشور شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی که سالانه در هر دو کشور برگزار می‌شود، است و باید بخش خصوصی در جهت ورود به بازارهای یکدیگر بیشتر تلاش کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: