جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 ارديبهشت 1395     
زمانی مرکز پایتخت انبار کالاهای مسروقه بود

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت:اصلاح شرايط موجود در منطقه 12 از مجموعه فعاليت های ضربتی شهرداری تهران به حساب می آمد كه امروز با همت همكاران اين امر محقق و اجرايی شد.

محمد باقر قاليباف شهردار تهران در مراسم پروژه های طرح ارتقا كيفيت زندگی كه امروز( چهارشنبه)برگزار شد با بيان اين‌كه بالغ بر 9 ماه گذشته در زمان بازديد از منطقه 12 به اين نتيجه رسيديم كه اصلاح شرايط موجود اين منطقه بخش ضربتی مجموعه فعاليت های شهرداری تهران است، اظهار داشت:چرا كه معماری يك فعاليت جمعی است كه نتيجه آن در فعاليت های اقتصادی ،فرهنگی ،هنری و زيبايی شناختی جامعه نمود پيدا می كند.

وی گفت:محيطی كه هم اكنون به عنوان قلب تاريخی پايتخت مطرح است به نوعی نشان دهنده ی گذشته و تاريخ كشور ايران است.

شهردار تهران بيان كرد:با توجه به اين‌كه معماری تاثير بسزايی در زندگی شهری ما و فرزندانمان دارد بنابراين معماران حاذق در كشور بايد به عنوان صاحب‌نظران در اين عرصه فعاليت كنند و شهرداری تهران بر اساس پيش بينی آن ها اقدامات لازم را انجام دهد.

قاليباف اضافه كرد: اصلاح شرايط حاكم بر منطقه 12 از 6 سال گذشته كه من در نيروی انتظامی خدمت می كردم به ذهن من خطور كرد.

وی تصريح كرد:چرا كه در آن زمان بخشی از واحد های اين منطقه در اختيار نيروی انتظامی قرار گرفت كه تمامی آن ها به انبار كالاهای مسروقه تبديل شده بود به همين جهت احيای زندگی در اين منطقه از آن زمان در فكر من وجود داشت.

شهردار تهران با بيان اين‌كه مناطق 11 و 12 پايتخت،پايتخت كشور هستند افزود:جلسات كارشناسی ما در شهرداری برای احيای قلب تاريخی پايتخت آغاز شد و در3-2 سال اخير بررسی بافت تاريخی اين منطقه در دستور كار شهرداری قرار گرفت.

قاليباف با اشاره به اين‌كه من از مديرهايی نيستم كه در مقابل دوربين و رسانه گلايه كنم، گفت:اما امروز از مردم درخواست دارم كه انتقادات و شكايات خود را با ما در ميان بگذارنند تا امروز همچون گذشته كه تصميم گرفتيم خيابان 15 خرداد را به پياده راه تبديل كنيم با مشكلات آن زمان و فشارهايی كه از سوی وزارت خانه ها تا عالی ترين مراجع سياست گذاری بر دوش ما بود مواجه نشويم.

وی با بيان اين‌كه در زمان پياده راه سازی خيابان 15 خرداد در نهايت تنها با موافقت و همراهی كسبه و مردم مواجه شديم، بيان كرد:اين نكته حائز اهميت است كه ما مديران بايد بدانيم كه با نقد از يكديگر و نگاه سياسی به عملكرد دستگاه ها راه به جايی نمی بريم و در نهايت موفقيتی حاصل نمی شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: