جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 ارديبهشت 1395     
دولت امسال برنامه‌ های جدیدی برای خودروهای فرسوده، موتوسیکلت و بنزین دارد

به گزارش شهرداری نیوز،رئیس جمهوری گفت: دولت به منظور بهبود محیط زیست برای خودروهای فرسوده، موتوسیکلتها و بنزین برنامه های جدیدی دارد.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، در جلسه توسعه ظرفیتهای اقتصادی استان سمنان، بهبود مداوم شرائط کشور را قطعی دانست و با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی، مبنا و باور دولت بوده و هست، گفت: اقتصاد مقاومتی منزوی و ریاضتی نیست، اقتصاد توانمند و پر نشاط است.

وی با بیان این که ما پیش از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی به دنبال سیاستهای آن بوده‌ایم، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای افزایش بهره‌وری، جذب سرمایه رونق اقتصادی، خروج از رکود، صادرات غیرنفتی و دیپلماسی برای اقتصاد است.

روحانی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مسیر درستی است که باید دنبال شود، این اقتصاد درونزا، برون‌نگر، قوی و توانمند بوده و ریاضتی نیست که به راحتی بشکند.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به نامگذاری سال ٩٥ به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد: باید اخلاق اسلامی را در کشور حاکم کنیم و در این کشور باید رشد، توسعه، پیشرفت و اشتغال جوانان توام با فضای اخلاق باشد و با فساد و سو استفاده، اقتصاد پیشرفت نخواهد کرد.

وی با تاکید بر این که با حضور مردم، هر مشکلی از جمله اقتصادی حل شدنی است و ما به سمت تورم تک رقمی و رشد ۵ درصدی حرکت می‌کنیم، روزآمد شدن بانکها و سیستمهای مالی کشور را ضروری خواند و گفت: با وجود رانت و فساد، رقابت و رشد اقتصادی ممکن نیست و بانکها در جهت بهبود فضا برای کارآفرینان به صحنه بیایند.

روحانی با بیان این که تلاش دولت تدبیر و امید بر این است که فضا برای حرکت همه کارآفرینان آماده شود، گفت: معتقدیم شرائط امسال قطعا از پارسال بهتر خواهد بود.

رئیس‌ جمهوری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت یازدهم، افزود: مسئله مهم بانکها هستند که مشکلات فراوانی دارند و البته خود بانکها باید پیشتاز رفع مشکلات باشند، تا بانکها فعال نشوند، مسائل حل نخواهد شد.

وی به مسئله محیط زیست در کشور اشاره کرد و ادامه داد: دولت در این خصوص برنامه‌ های بسیار خوبی داشته و خواهد داشت و دولت به منظور بهبود محیط زیست برای خودروهای فرسوده، موتوسیکلت و بنزین برنامه های جدیدی دارد.

روحانی با تاکید بر این که باید روابط با کشورهای دنیا را روانسازی کنیم، تصریح کرد: دولت همه توان خود را برای فعالیت بهتر کارآفرینان به کار خواهد بست و دولت برای ارتباطات بهتر با دنیا و جذب سرمایه و فناوریهای نوین تلاش می‌کند.

رئیس جمهوری در ادامه، برجام را قدمی برای ایجاد شرائط مناسب در مسیر نشاط اقتصادی دانست و عنوان کرد: در برجام موانع اصلی برداشته شد، اما زمان و فرصت برای نمایان شدن این دستاورد نیاز است، البته عده‌ای نمی‌خواهند کار به پیش برود هرچند که زنده باد و مرده باد در میدان بازی ما تاثیر ندارد.

وی تاکید کرد: به آینده کشور، ملت بزرگ ایران، جوانان، دانشگاهیان و کارآفرینان امیدوارم و با اتحاد، وحدت و اخلاق، مجری برای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی باشیم.

روحانی ادامه داد: یکی از اهداف مهم دولت در ٣٦ ماه گذشته، آماده کردن فضا برای کسب و کار، رونق اقتصادی، اشتغال، رشد و پیشرفت کشور بود، یکی از این مشکلات در این راه تحریمها بود که بعضی فکر می‌کنند که مشکل ما با چند ابرقدرت و قدرت بزرگ بوده، اما به دلیل این تحریمها، حتی با همسایگان خود نیز مشکل داشتیم، برخی نیز تصور می‌کنند، روابط بانکی ما تنها با اروپا قطع بود، اما به دلیل همین قطع ارتباطات بانکی با همسایگان خود نیز با مشکلاتی روبرو بودیم.

رئیس‌ جمهوری با بیان این که در پسابرجام توانستیم روابط بانکی را سامان دهیم، تصریح کرد: در تمام سفرهایی که به کشورهای مختلف انجام می‌شود و یا مقامهایی که به ایران می‌آیند، ارتباطات بانکی یکی از مسائلی است که مطرح می‌شود.

وی افزود: سوئیفت تنها ارتباط بانکی نیست، بلکه یکسری قوانین و مقررات نیز وجود دارد که باید در نظر داشت، در سالهای گذشته شیوه بانکداری بروز شده و با سیستمهای گذشته نمی‌توان با دنیا کار کرد، بنابراین آموزشها و تحولات جدیدی را درسیستم بانکی نیازمند هستیم.

روحانی عنوان کرد: باید بخشهای دولتی بر طبق سیاست‌ کلی اصل ٤٤ جز در موارد خاص به مردم واگذار شود و این نیز کافی نبوده و باید رقابت سالم ایجاد کرد.

رئیس جمهوری با بیان این که با رانت و فساد کار به جلو نخواهد رفت، گفت: باید شرائط کامل، عادلانه و درست برای فعالیت اقتصادی فراهم کنیم و هیچ کس نباید تردید کند که آینده کشور روز بروز بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به آمارهای اقتصادی در سالهای گذشته افزود: سال ٩٤ یک سال استثنایی بود و تحولات غیرقابل پیش‌بینی در آن سال رخ داد، اما در عین حال رشد اقتصادی منفی نخواهد بود و مقدار آنرا مرکز آمار بعد از بررسیها اعلام خواهد کرد.

روحانی با تاکید بر این که در سال ٩٥ قطعا رشد اقتصادی خوب خواهد بود، ادامه داد: پیش‌بینیها نیز حاکی از این است که سرمایه‌ گذاری در سال کنونی بهتر خواهد شد.

رئیس‌ جمهوری با بیان این که تصمیم دولت بر این است که تورم را کاهش دهد، تصریح کرد: آینده اقتصادی و ثبات نشان می‌دهد که باید این سیاست را ادامه و به سمت تورم تک رقمی حرکت کنیم تا تورم در ١٢ ماه همانند تورم نقطه‌ای تک رقمی شود، برنامه‌ریزی برای رشد ٥ درصدی اقتصاد در سال ٩٥ در کشور از مهمترین اهداف دولت یازدهم است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: