جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 ارديبهشت 1395     
کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و خارجی قابل مقایسه نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه افزايش قيمت خودرو در صورتي منطقي است كه انتظارات مشتريان در خصوص تغيير مدل و ارتقاي كيفي خودرو در نظر گرفته شود، گفت: مسأله‌اي كه در اين ميان، موجبات نارضايتي مصرف كنندگان را فراهم مي‌آورد، مقايسه كيفيت و قيمت توليدات داخلي با محصولات خارجي است.

سيد عبدالكريم هاشمي نخل ابراهیمی افزود: ارتقاي كيفي خودروها، موضوع مهمي است كه خودروسازان بايد آن را مورد توجه قرار داده و توليدات خود را متناسب با نياز بازار، سليقه مشتري، قيمت تمام شده و سود مورد انتظار، عرضه نمايند تا متحمل ضرر و زيان نشوند.

وي با اشاره به اين كه انتظار مي رود موضوع بهره وري در صنعت خودرو دنبال شده و مسأله هزينه هاي زائد در شركت هاي خودروساز به عنوان بنگاه هاي اقتصادي حل و فصل شود، اظهار كرد: در صورتي كه اين اقدامات به درستي صورت گيرد، سود منطقي مورد انتظار خودروسازان حاصل خواهد شد.

هاشمي با بيان اين كه چون اقدامي در اين زمينه‌ ها صورت نمي گيرد،‌ از اين رو هر گونه درخواست افزايش قيمت خودرو مورد مخالفت مردم و رسانه ها قرار مي گیرد، تصريح كرد: بدون تردید ايجاد بازار رقابتي در تعيين قيمت خودرو بسيار تأثيرگذار است.

وي با اعلام اين كه خودروسازان بايد راهكارهايی نظير نظر مشتريان، كشش بازار و منطقي كردن قيمت ها را در نظر بگيرند، اضافه كرد: در صورتي كه كيفيت خودرو وضعيت قيمت خودرو را تعيين نمايد، ديگر به حضور شوراي رقابت نیاز نخواهيم داشت.

نماينده مردم جاسك، رودان و میناب در مجلس شورای اسلامی در پايان با تأكيد بر اين كه قیمت ها در يك بازار منطقي و با توجه به عرضه و تقاضا تعيين مي شود، خاطرنشان كرد: مشتريان بايد با توجه به نياز و توان مالي که از آن برخورداراند و با عنايت به ايمني و كيفيت خودروي مورد نظرشان، قدرت انتخاب داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: