جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 ارديبهشت 1395     
با توجه به پیوست‌ها خیابان ولی‌عصر(عج) را به پیاده‌راه تبدیل کنیم

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا و شهرداری باید با کمک یکدیگر با توجه به پیوست‌ها خیابان ولی‌عصر (عج)را تبدیل به پیاده‌راه کنند.

محمد سالاری عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به برخی از انتقادات مبنی بر پیاده‌راه 17 شهریور اظهار داشت: در حال حاضر بر تمام کشورهای توسعه یافته با توجه به بحث افزایش  شهرنشینی الزاماتی مانند پیاده‌روها و گسترش آن لازم است.

وی با بیان این‌که آیا پیاده‌راه 17 شهریور اشکالاتی به دلیل عدم اجرای پیوست‌های مطالعاتی فرهنگی دارد، افزود: یک طرح زمانی که بدون درنظر گرفتن پیوست‌های کانون اجرا شود هیچ‌گونه نتیجه درستی نخواهد داشت اما این امر دلیل نمی‌شود که کل صورت مسئله پیاده‌راه‌سازی  (محور 17 شهریور) را پاک کنیم.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در محور 17 شهریور اول باید بسترسازی لازم برای تغییر کاربری ایجاد و هم‌چنین مسیرهای جایگزین مشخص می‌شود و به این منظور ایجاد امنیت و نورپردازی‌های درون محور صورت گیرد تا مردم بتوانند به راحتی در این محور تردد داشته باشند.

سالاری اضافه کرد: مردم این  منطقه باید بتوانند تراکم  لازم  ازتهیه طرح تفصیلی بگیرند تا بتوانند با این امر برای خود تامین پارکینگ کرده و از مزایای این سهم بهره‌‌مند شوند.

وی با بیان این‌که از نظر بنده شورای چهارم و شهرداری تهران باید کمک کنند تا بتوانیم کل خیابان ولی‌عصر(عج) را تبدیل به پیاده‌راه کنیم، تاکید کرد: البته این امر باید در صورتی انجام شود که پیوست آن لحاظ شود.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران به تضعیف جایگاه نهاد شورا در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که این طرح به مجلس آتی منتقل  شد چرا که با این اتفاق ما فرصتی خواهیم داشت تا با نمایندگان جدید مجلس رایزنی‌هایی را انجام دهیم.

سالاری اضافه کرد: شورای شهر باید با تشکیل یک کمیته مشترک با نمایندگان مجلس به این موضوع رسیدگی کنند .

وی با اشاره به انتقاد به عملکرد شوراهای معماری مناطق یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که در شورای چهارم افتاد تشکیل کمیسیون شهرسازی و معماری بوده زمانی یک کارگروه نظارتی ایجاد کردیم تا با این امر بتوانیم وظیفه نظارتی کمیسیون و شورا را به صورت الکترونیک در سیستم فرآیند صدور پرونده پایان کار و عدم خلافی پایش کنیم.

سالاری ادامه داد: در راستای این امر نامه‌هایی سه امضایی در تهران معروف شد چرا که نه پرونده های شورای معماری را به صورت رندمی توسط کارشناسان بررسی می‌کردیم و مغایرت‌های تصمیمات شورای معماری با طرح تفصیلی و مقررات شهرسازی و معماری مطابقت و آن‌را طی نامه ای به شهرداری تهران شهردار منطقه و معاونت شهرسازی و معماری و همچنین اعضای شورای شهر ارائه می دادیم.

وی با اشاره به گذشت چهار دوره از عمر شوراها افزود: ما می‌توانستیم حریص شهرداری شویم مخصوصا در این اواخر که در آمدهای شهرداری تهران کاهش یافته است.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: طی سه سال گذشته خواستار این بوده که مسائل به صورت تعاملی باید حل و فصل شود چرا که هر کدام از آن نامه ها بدون شک می توانست تبدیل به سوال استیضاح شود اما متاسفانه رویکرد تعاملی نتیجه‌ای نداشت.

سالاری با تاکید بر این‌که شوراهای معماری در بعضی از مواقع دسترسی ما را به سیستم‌ها قطع می‌کردند، گفت: متاسفانه ما در این مواقع به یک تشکر اکتفا می‌کردیم در حالی که شورای معماری منطقه تصمیم  می‌گیرد که شورای عالی شهرسازی معماری هم نمی‌تواند چنین تصمیمی بگیرد.

وی با بیان این‌که بنده اعتقاد دارم که شهرداری تهران خدمات ارزشمند زیادی را ارائه داده است، یادآور شد: همواره در حوزه‌های نرم‌افزاری مدافع شهرداری تهران بوده‌ام اما این‌که نهاد شوراها و رئیس شورا و کمیسیون امضا کنند و شهرداری منطقه اهمیتی ندهد مشکل بزرگی است و باعث می شود به این فکر کنیم که شورای شهر به چه دردی می‌خورد.

سالاری به تصویب ضریب کار در سال گذشته اشاره کرد وگفت: ما با تعامل با معاونت شهرسازی و معماری که رقم بالایی را ارائه داده بود شهرداران را قانع کردیم که با این رقم تنظیم قوائد و ضریب کار را باید متعادل کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: