جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مرداد 1393     
کارشکنی‌ آمریکادرارسال دارو

فارس: یک خبرگزاری غربی از وجود موانع مختلف در مسیر ارسال کالاهای ضروری و داد و ستد شرکت‌های خارجی با ایران به خاطر قوانین ضد ایرانی دولت آمریکا خبر داد.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در گزارشی می‌نویسد: در حالی که ارسال دارو و مواد غذایی مشمول معافیت تحریمی شده‌اند، اما باز هم بسیاری از بانک‌های آمریکایی از داد و ستد با ایران پرهیز می‌کنند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا ادعا می‌کند که کانال‌های ارسال کالاهای ضروری برای ارسال به ایران بنا شده است اما بانک‌های آمریکایی نگران جریمه‌ شدن هستند و در ایران نیز بهای دارو‌های ویژه و برخی اقلام دیگر به خاطر رویکرد دولت آمریکا افزایش یافته است.

رویترز در ادامه می‌نویسد: بهتر بود به جای سرگردانی تانکرهای نفت کش در خلیج فارس و ترس بانک‌ها در تجارت با ایران ، با اتخاذ تصمیمی مناسب کالاهای اساسی به ایران ارسال می‌شد.

بانک‌های بسیاری هنوز از بیم جریمه شدن از سوی آمریکا از داد و ستد با ایران بیمناک هستند و نمونه آن را در جریمه شدن بانک «پاریبای» فرانسه که 8.9 میلیارد دلار جریمه شد ، شاهد بودیم.

یک کشتی باربری یونانی به مقصد ایران نیز اخیرا با سرگردانی در خلیج فارس مجبور به حرکت به سمت فجیره شد تا در این جزیره اماراتی سوختگیری کند.

یک مدیر خطوط کشتیرانی در این زمینه به رویترز گفت:« افزایش حرکت کشتی های تجاری به مقصد ایران کم شده است.»

یک تاجر آمریکایی مشغول به ارسال کالاهای اساسی به مقصد ایران در این باره گفت:« رویکرد بانک‌ها مشکل اساسی داد و ستد با ایران است. ما در پی از بین رفتن این وضعیت یا تسهیل آن هستیم. این مسئله وضعیت را بغرنج و پرهزینه کرده است.»

رویترز در ادامه به شرایط سخت تهیه داروهای ضد سرطانی در ایران به خاطر اقدامات آمریکا اشاره می‌کند و می‌نویسد: حتی در صورت تسهیل شرایط باز هم 2 تا 3 ماه طول می‌کشد تا داروها به ایران ارسال شوند و این به خاطر شرایط کاری و بانکی موجود است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: