جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 فروردين 1395     
امضای دو قرارداد ریلی و هوایی با فرانسه

خبرگزاری فارس: وزیر حمل و نقل فرانسه و وزیر راه و شهرسازی ایران امروز در ساختمان وزارت راه در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در پایان این دیدار عباس آخوندی در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و بین‌المللی اظهار داشت: وزیر حمل و نقل فرانسه با هواپیمای ایرفرانس که پس از 8 سال پرواز به ایران برقرار کرد، به ایران آمد.

وی افزود: این اقدام به عنوان رفتاری سمبلیک در جهت توسعه روابط دو کشور قابل توجه است.

آخوندی گفت:در یک و نیم سال گذشته مذاکرات متعددی با دولت و شرکت‌های فرانسوی داشته ایم؛ فرانسه جزو کشورهای بود که برای شروع دور تازه در روابط اقتصادی دو طرف پیشگام بود البته روابط دو طرف در حوزه تاریخی نیز وجود داشته است هر چند فراز و نشیب داشت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران و فرانسه وظیفه دارند که روابط جدید خود را مجددا بر پایه‌های درست استوار کنند،از این روابط مراقبت کنند و بر آن مداومت داشته باشند.

آخوندی به مذاکرات ایران ایر و کمپانی ایرباس اشاره کرد و گفت: این مذاکرات بیش از یک سال پیش آغاز شد و پس از برجام پیش‌قرارداد به امضا رسید و تا امروز هر هفته ملاقات‌های مکرر برای تعیین مشخصات فنی، تعمیر و نگهداری قطعات و جزئیات مالی و ... بین دو طرف در حال انجام است.

آخوندی یادآور شد: دو شرکت مذاکرات را پیش می‌برند و ما به عنوان دو دولت در مذاکرات حضور داریم و امیدواریم این مذاکرات روزهای آتی به قرارداد نهایی منجر شود.

آخوندی اظهار داشت: امروز در ارتباط با مباحث فرودگاهی،‌ریلی، ناوگان هوایی و پیمانکاری عمومی و بنادر مذاکرات خوبی داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قرارداد در ارتباط با طراحی و نوسازی ایستگاه‌های راه آهن تهران - مشهد و قم با طرف فرانسوی داشتیم و در ارتباط با مباحث مربوط به قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان که تأمین مالی آن بر عهده چینی‌ها است در ارتباط با ناوگان و مهندسی پروژه با طرف فرانسوی مذاکراتی داشتیم.

آخوندی اظهار داشت:‌در سطح حمایت‌های مالی و دولتی بین دو طرف در حوزه‌های ریلی ، هوایی و دریایی موافقت‌نامه‌های خوبی به امضا رسید.

آخوندی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران با فرانسه رو به افزایش است و به تدریج فعال می شود، گفت‌: حجم مبادلات دو طرف و امسال و سال 2017 رشد جدی خواهد داشت.

وی درباره نرخ قرارداد ایران ایر با ایرباس و قیمت خرید هواپیماها بیان کرد: ایرباس یک نرخ‌هایی دارد که در قالب کاتالوگ‌پرایس است اما با هر خریداری که وارد مذاکرات می شود بسته به شرایط قرارداد رقم متفاوت است.

وی گفت: ایران ایر به عنوان ایرلاین ملی هم بازسازی ساختاری می شود تا بتواند در سطح منطقه رقابت کند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: وقفه حمایت دولت از هما به نحوی نخواهد بود که از قالب رقابت منصفانه و سالم با ایرلاین‌های دیگر خارج شد.

بنا بر این گزارش در دیدار امروز وزرای حمل و نقل فرانسه دو سند یادداشت تفاهم در حوزه ریلی و هوایی بین راه‌‌آهن ایران و فرانسه و در حوزه هوایی بین ایران ایر و ایر فرانس به امضا رسید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: