جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 فروردين 1395     
تلاش، تدبیر، عقلانیت و معنویت ملت ایران را به پیروزی رسانده است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران عصر امروز در حاشیه پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب با «تومیسلاو نیکولیچ» رئیس جمهور صربستان دیدار و گفت و گو کرد .

محمد باقر قالیباف، در جریان این دیدار ابراز امیدواری کرد: سفر رئیس جمهور صربستان به تهران مقدمات همکاری بیشتر بین جمهوری اسلامی ایران و صربستان را فراهم کند.

وی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده از سوی دشمنان برای جمهوری اسلامی، عنوان کرد: ما در کشور خود دهه های سختی را پشت سر گذاشتیم اما مردم و مسئولان ما تسلیم نشدند و مبارزه جدی را با تلاش، تدبیر، عقلانیت و معنویت پیش گرفتیم که امروز نتایج آن را شاهد هستیم.

قالیباف همچنین تصریح کرد: این عوامل ملت ما را پیروز کرد و امروز نیز تمامی کشورها و مردم آزاده راهی جز این پیش رو ندارند. امیدوارم کشورهایی که اینگونه فکر می کنند، روز به روز به یکدیگر نزدیک تر شوند.

تومیسلاو نیکولیچ، رئیس جمهور صربستان نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران و صربستان، گفت: در این مدت هیچ عاملی نتوانسته است بر روابط دو کشور تاثیر بگذارد، همانطور که ما نیز در گذشته درک کرده ایم که چگونه در شرایط تحریم زندگی کنیم اما در آن زمان همانند ایران قدرت آن را نداشتیم که طرف مقابل را مجبور به مذاکره کنیم.

وی تاکید کرد: خوشحال هستیم که ایران کشوری مستقل و آزاد است و بدون توجه به دیگر کشورها، در قلمرو خود می تواند برای سرنوشت کشور در جهت منافع مردم و زندگی بهتر شهروندان تصمیم گیری کند.

رئیس جمهور صربستان با اشاره به منافع گروه های مختلف و تجزیه یوگوسلاوی سابق، تاکید کرد: با این وجود ما مجددا تلاش می کنیم تا بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده و بازار مشترکی را ایجاد کنیم تا بتوانیم در صلح و آرامش زندگی کنیم.

تومیسلاو نیکولیچ در پایان با اشاره به بازدید خود از پایتخت، تهران را شهری زیبا توصیف کرد

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: