جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 فروردين 1395     
تشکیل مدارس تامین اجتماعی

خبرگزاری مهر: منصور اعتصامی در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، افزود: با توجه به نامگذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بنابراین توجه به سرمایه انسانی در ساختار تولید کشور امری ضروری است و باید به آن توجه لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هفته کارگر از ۱۱ اردیبهشت آغاز می شود تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در حوزه های مختلف برنامه های ویژه ای را تدارک دیده به طوری که بازدید از کارگاههای صنعتی، ارائه عملکرد مدیران بیمه ای و درمانی، حضور مسئولان در نماز جمعه و غیره از جمله برنامه های این هفته است.

اعتصامی به طرحی که به آموزش و پرورش اجرایی می شود، اشاره کرد و گفت: قصد داریم طرحی را برای تشکیل مدارس ویژه تامین اجتماعی تدوین کنیم تا این مدارس خدمات ویژه ای را به دانش آموزان ارائه دهند. همچنین در شورای تحول علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه ریزی برای تدوین دروس بیمه تامین اجتماعی، اقتصاد اجتماعی و سرمایه اجتماعی از دیدگاه اقتصادی برای تمامی رشته های اقتصادی انجام شده است.

به گفته وی تولید برنامه های تلویزیونی در ارتباط با تامین اجتماعی و بیمه نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی نیز گفت: در سال گذشته برای اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد و توانستیم ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر را به مشهد اعزام کنیم  که البته از این تعداد حدود ۳۵ درصد آنها در نوبت تشرف هستند.

وی به اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات نیز اشاره و اظهار دات: اعزام این افراد در شش استان کشور آغاز شد به طوری که از آبان ماه سال قبل برای اعزام  ۴ هزار نفر برنامه ریزی انجام شد و امروز این تعداد به ۸ هزار نفر افزایش یافته است.

به گفته اعتصامی هر بازنشسته با همراه خود می تواند مشرف شود و به هر کدام مبلغ یک میلیون تومان وام داده می شود.

وی تاکید کرد: اعتبار اعزام به عتبات نیز ۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده  و اعزام های سال ۹۵ از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی همچنین با آغاز مجدد اعزام های بازنشستگان به مشهد را ۱۵ اردیهبشت اعلام کرد و گفت  در سال جار نیز ۲۵ هزار نفر اعزام خواهند شد و همچنین بسته های فرهنگی نیز میان آنها توزیع می شود.

وی به طرح نسیم سلامت نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح، در راستای گسترش ورزش همگانی و المپیادهای ورزشی اقدام خواهیم کرد که با وزارت ورزش و جوانان نیز قصد داریم تفاهم نامه منعقد کنیم.

اعتصامی همچنین در مورد نخبگان جامعه کارگری نیز تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای نیمه دوم امسال انجام شده تا بتوانیم به کمک جامعه کارگری، بانک اطلاعاتی از نخبگان ایجاد کنیم و بر همین اساس تسهیلاتی نیز به آنها ارائه خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از رایزنی با شهرداری نیز خبر داد و اظهار داشت: خانه های مهر در ۵ استان کشور با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

وی در مورد برنامه های معاونت فرهنگی نیز تاکید کرد: روابط شرکای اجتماعی و ارباب رجوع، آموزش غیر حضوری ۴ تا ۵ هزار نفر بازنشستگان در حوزه قرآن، تدوین سند مشتری مداری و ... از جمله اقدامات راهبردی ما در سالجاری است.

به گفته اعتصامی تا پایان سال گذشته ۵۸ دانشگاه کشور کارگاههای آموزشی با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد که این برنامه را امسال نیز ادامه خواهیم داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: