جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 فروردين 1395     
خودروسازان می بایست تولیداتشان متناسب با نیاز بازار و سلیقه مشتریان باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو با توجه به شرایط کنونی منطقی است تصریح کرد : در صورتی که همزمان موضوع بهره وری  و موارد مورد انتظار مشتریان در خصوص تغییر مدل و ارتقاء کیفی خودروها در نظر گرفته شود طبعا افزایش قیمت نیز موضوعی منطقی خواهد بود.

سید عبدالکریم هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به ارائه درخواست اصلاح قیمت خودرو خودروسازان افزود : امروز افزایش منطقی قیمت خودرو با توجه به نرخ تورم موضوعی است که باید مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.

وی ضمن اشاره به افزایش منطقی قیمت هر کالایی با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم اظهار داشت : البته مشکلی که معمولا در این راستا وجود دارد نارضایتی مصرف کنندگان از کیفیت تولیدات داخلی است چرا که همواره مقایسه  قیمت ، کیفیت خودروهای داخلی با  محصولات خارجی توسط متقاضیان داخلی صورت می گیرد .

وی تصریح کرد :  باید ارتقای کیفی خودروها و منطقی کردن قیمت ها  را که هر ساله با آن مواجه هستیم را حل نماییم.

وی گفت :  البته خودروسازان نیز باید تولیداتشان را متناسب با نیاز بازار ، سلیقه مشتریان ، قیمت تمام شده و سود مورد انتظار عرضه نماید تا متحمل ضرر و زیان نشود.

نماینده هرمزگان ، میناب و جاسک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : از سویی این انتظار وجود دارد که موضوع بهره وری در این صنعت دنبال شود و مساله هزینه های زائد در بنگاههای اقتصادی کشور خصوصا خودروسازی به نوعی حل و فصل شود  در صورتی این اقدامات به درستی صورت گیرد مسائل مربوط به افزایش قیمت با توجه به نرخ تورم و یا افزایش هزینه ها و سود مورد انتظار خودروسازان موضوعی عادی خواهد بود.

هاشمی افزود : اما از آنجا که اقداماتی در این زمینه صورت نمی گیرد و اگر حرکتی نیز می شود بسیار محدود بوده و قابل توجه نیست از این رو هر گونه در خواست افزایش قیمت ها مورد توجه مردم و رسانه ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به تاثیر وجود  بازار رقابتی در تعیین قیمت خودرو خاطر نشان کرد : با ایجاد بازار رقابتی مسلما قیمت خودرو در جریان  بازار عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد  امروز خودروسازان باید نظر مشتریان ،  کشش بازار و منطقی کردن قیمت ها را در نظر گرفته و این جریان را اصلاح نمایند که مسلما این روند راهکاری اساسی برای کلیه بازارهاست.

وی تاکید کرد : در صورتی که در مسیری قرار گیریم که صرفا کیفیت خودرو و بازار عرضه و تقاضا قیمت ها را تعیین نماید دیگر نیازی به حضور شورای رقابت و قیمت گذاری خودرو نخواهد بود.

وی گفت : باید به سمتی برویم که در یک  بازار منطقی وبا توجه به عرضه و تقاضا  قیمت ها تعیین شود و مشتریان به سهولت و با توجه به نیاز و توان مالی و ایمنی و کیفیت خودروها قدرت انتخاب داشته باشند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: