جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مرداد 1393     
دو پیش‌شرط مسکن مهر

مهر: محسن نریمان در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص خرید و فروش مسکن مهر اظهار داشت: دو شرط اساسی برای فروش مسکن مهر وجود دارد که اول پایان ساخت واحد و صدور پایان کار برای آن است و دوم مراجعه به بانک عامل و شرکت عمران شهر جدید برای ثبت تغییرات؛ بنابراین خارج از نظارت مسئولان بانک و شرکت عمران نباید خرید و فروشی انجام شود.

وی افزود: متاسفانه به علت آنکه برخی خارج از شرکت عمران خرید و فروش انجام می دهند، امکان کلاهبرداری در آن وجود دارد، زیرا اسنادی که بین فروشنده و خریدار رد و بدل می شود، مورد تایید شرکت عمران و بانک نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شیوه‌نامه خرید و فروش مسکن مهر تاکید شده که باید واحد مشخص شده و حداقل 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، گفت: شیوه های خاصی هم برای واجدین شرایط مشخص شده است مبنی بر اینکه اگر خریدار واجد شرایط مسکن مهر نباشد از وام 4 درصدی استفاده نمی کند و شرایط وام تغییر می کند.

نریمان در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر اظهار داشت: افزایش قیمت دیگری در مسکن مهر نداریم، ضمن اینکه به دنبال این هستیم تا مبلغ وام را از 25 به 30 میلیون تومان برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه قراردادهای قبل به صورت علی‌الحساب بوده است، گفت: تاکنون واحدها 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و باید متقاضیان هم تاکنون 75 درصد آورده را تامین می کردند در صورتی که تاکنون فقط 50 درصد از آورده از سوی متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عدم همکاری یک یا دو واحد در یک بلوک می تواند کل پروژه را متوقف کند، افزود: برخی از متقاضیان به پیامک‌های شرکت عمران برای واریز آورده توجهی نمی کنند؛ بنابراین ما مجبوریم تا از محل پرداخت تسهیلات و آورده های دیگران این کسری را جبران کنیم.

نریمان با بیان اینکه اگر انبوه‌سازان پروژه را در موعد مقرر تکمیل نکنند، مابه‌التفاوت را به آنها نمی‌پردازیم، بیان کرد: مسکن مهر از اعتبارات مردم در حال ساخت است و دولت فقط نماینده مردم در اجرای پروژه ها است و اعتباری برای ساخت مسکن مهر از سوی دولت قبل و این دولت وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با انتقاد از عملکرد دیگر وزارتخانه ها در شهرهای جدید، گفت: الان حدود 100 هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده شده است که به دلیل مشکلات آب و برق امکان تحویل ندارند.

وی در خصوص تغییر مسکن مهر 99 ساله به مسکن مهر ملکی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تمایل دارد که مسکن‌های مهر را ملکی کند، زیرا دو برابر هزینه اجاره ای که دریافت می کنیم، باید برای پرسنلی که این اجاره را دریافت می کنند، بپردازیم.

نریمان تصریح کرد: باید در هر بلوکی همه واحدها به این کار تمایل داشته باشند تا قابلیت اجرا داشته باشد، ضمن اینکه پرداخت این مابه‌التفاوت به صورت معقول تعیین می‌شود تا متقاضیان تشویق شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عملکرد دولت قبل در ساخت مسکن مهر، بیان کرد: در دوره قبل یک‌هزار و 100 میلیارد تومان در پردیس هزینه شده در صورتی که در همین مدت در دولت یازدهم یک‌هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده است، آنها 80 درصد تسهیلات بانک استفاده کردند، اما ما 80 درصد از آورده مردم استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در دوره قبل فشار بیشتری بر بانک‌ها آمده بود، به همین دلیل 40 درصد از تورم مربوط به پروژه مسکن مهر بود در حالی که ما از آورده مردم استفاده کردیم؛ بنابراین تورم‌زایی هم نخواهد داشت.

نریمان با انتقاد از اینکه در اواخر دولت دهم کلنگ 30 هزار واحد در پردیس زده شد، گفت: این در حالی بود که دولت توجهی به مسائل زیربنایی و روبنایی نداشت و هیچ اعتباری هم برای آن پیش‌بینی نکرده بود. در بازدیدی که در ابتدای کارم از شهر پرند داشتم، با تعداد زیادی از خانوارها مواجه شدم که گفتند دولت قبل به آنها واحدهایی را تحویل داده در صورتی که آب و برق نداشته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: