جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 27 فروردين 1395     
دستور ویژه وزیر ارشاد برای تئاتر

خبرگزاری مهر: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته ۲۶ فروردین ماه و در پایان اجرای نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان گفت: توقع ما از جامعه تئاتر این است که هر چه بیشتر هنرشان را عرضه کنند و این هنر نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز عرضه شود.

جنتی در خصوص برنامه های این وزارت خانه برای تئاتر نیز گفت: وظیفه ماست که به هنر نمایش کمک کنیم. سال گذشته را سال تئاتر اعلام کردم و با توجه به تنگناهای مالی که وجود داشت اقداماتی هم انجام شد. قدری از این اقدامات در بازسازی تئاتر شهر و توجه ویژه به احداث سالن تئاتر در برخی استان های مختلف کشور دیده شد که احساس کردم شور و نشاط ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز به معاونت هنری دستور داده ام که حداکثر اعتبار هنر را به تئاتر اختصاص بدهند.

جنتی درباره نمایش «بازار عاشقان» نیز گفت: این تئاتر برای من خیلی زیبا بود، در طول دو سال و نیم که در این مسئولیت هستم و تئاترهای مختلف دیده ام این اثر یکی از بهترین تئاترها بود. به خصوص از نظر محتوا و شکل کار موزیکالی که داشت تئاتر جذاب و ارزنده ای بود. پرداختن به شخصیت های ادبی و تاریخی کشور همچون مولانا ارزش بسیاری دارد.

شب گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، اردشیر صالح پور، فرهاد ناظرزاده، پیمان شریعتی، منیژه محامدی، محمد اسکندری، جهانگیر کوثری و جمعی از هنرمندان تئاتر به تماشای نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان نشستند.
 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: