جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 فروردين 1395     
شب لیله الرغائب و نماز شب آرزوها

 

سرویس اجتماعی؛گروه سبک زندگیاولین شب جمعه ماه رجب، به شب آرزوها یا لیلة الرغائب مشهور است. در این شب اعمال خاصی از پیامبر اکرم (ص) وارد شده و فضیلت بسیار برای آن ذکر شده است. از فضیلت‌های به‌جا آوردن اعمال شب آرزوها این است که پیامبر (ص) فرموده‌اند هر کس این اعمال را انجام دهد، گناهان بسیار او به دلیل انجام این اعمال بخشیده می‌شود و در هنگام شب اول قبر، ثواب این نماز به صورتی زیبا و و با رویی گشاده و زبانی فصیح به سوی او می‌آید و می‌گوید:

«اى حبیب من بشارت باد تو را كه از هر شدّت و سختى نجات یافتی» و زمانی که فرد از او می‌پرسد تو کیستی؟ من روئى بهتر از روى تو ندیده‌ام و كلامى شیرین‌تر از كلام تو نشنیده‏ام و بویى بهتر از بوى تو نبوییده‌ام؟ آن چهره نورانی می‌گوید: من ثواب آن نمازم كه در شب لیلة الرغائب فلان سال خواندی و امشب به نزد تو آمده‌ام تا در کنار تو و مونس تنهایی تو باشم و تو را از وحشت و عذاب رها کنم و چون در صور دمیده شود، سایه ای بر سر تو باشم.و خوشحال باش که در عرصه قیامت خیر و خوبی از تو دور نخواهد شد.

نحوه به جا آوردن آن اعمال و این نماز این است که:

روز پنجشنبه اول ماه روزه می‌گیرید و در هنگام غروب آفتاب، بین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز بخوانید ، در هر رکعت، یک مرتبه سوره حمد و سه مرتبه سوره قدر و دوازده مرتبه سوره توحید بخوانید و هر دو رکعت نماز را با یک سلام تمام کنید. و بعد از اتمام دوازده رکعت هفتاد مرتبه بگویید:

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ الْأُمِّىِّ وَعَلى‏ آلِهِ

پس به سجده بروید و هفتاد مرتبه بگویید:

سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَالرُّوحِ

پس ‏سر از سجده بردارید و هفتاد مرتبه بگویید:

رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ اِنَّكَ اَنْتَ الْعَلِىُّ الأَعْظَمُ

پس باز به سجده بروید و هفتاد مرتبه بگویید:

سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَالرُّوحِ

پس حاجت خود را بگویید كه انشاءاللَّه برآورده خواهد شد.

شب لیله الرغائب و نماز شب آرزوها

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: