جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1395     
6 هزار کودک مهاجر در آلمان ناپدید شدند

پرس تی وی: روزنامه‌های آلمانی به نقل از وزارت داخلی آلمان گزارش دادند 5835 مهاجر زیر سن قانونی در سال 2015 در آلمان ناپدید شده‌اند.
 
بنابر این گزارش از 8006 مهاجری که پیشتر ناپدید شده بودند، تا به حال 2171 تن دوباره پیدا شده‌اند.
 
این گزارش می افزاید مفقودان از کشورهای افغانستان سوریه، اریتره، مراکش و الجزایر به آلمان آمده اند. این گزارش بدون اشاره به سن این افراد تنها افزود 555 تن از آنها خردسال هستند.
 
براساس گزارش روزنامه ها، وزارات کشور آلمان دلایل این ناپدید شدن ها را ذکر نکرده است. این موضوع که چه کسی از ناپدید شدن کودکان و نوجوانان به این وزارت اطلاع داده است، نیز توضیح داده نشده است.
 
انتقادات از دولت آلمان
 
انتشار این گزارش موجی از انتقادات را از سوی گروههای حقوق بشر و احزاب داخلی آلمان به همراه داشته است.
 
لویزا امتسبرگ، سخنگوی امور مهاجرین حزب سبزهای آلمان گفت اسفبار است که ناپدید شدن نزدیک به شش هزار پناهجوی کودک و نوجوان زنگ خطر را برای حکومت آلمان به صدا درنیاورده است.
 
این نماینده حزب سبزها در پارلمان افزود این که حکومت «خطرهای تن فروشی اجباری و بهره کشی را جداً در نظر نمی گیرد»، موجب نگرانی است.
 
در پایان ماه مارس، نمایندگان متعدد پارلمان اروپا در نامه ای هشدار دادند مهاجرین گم شده ممکن است قربانی باندهای جنایت کار در سطح اروپا شده باشند، باندهایی که از قربانیان برای تن فروشی، بردگی یا تجارت اعضای بدن سوء استفاده می کنند.
 
این گزارش چند روز پس از آن منتشر می شود که صدر اعظم آلمان از طرح بازگرداندن مهاجران حمایت کرد.
 
به رغم ابراز تردیدهای داخلی و انتقادات شدید گروههای حقوق بشر، صدر اعظم آلمان قویا از توافق اتحادیه اروپا مبنی بر بازگرداندن پناهجویان به ترکیه حمایت کرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: