جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 فروردين 1395     
دولت با پیشنهاد حذف یارانه ثروتمندان مخالفت کرد

 

 

خبرگزاری تسنیم: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد حذف 3 دهک پردرآمد جامعه در طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: وزیر تعاون گزارشی پیرامون حذف دهک‌های پردرآمد ارائه کرده و ما یک بار نیز یارانه بیش از 4.5 میلیون نفر را حذف کردیم و با توجه به بررسی مجدد الان بیش از 3 میلیون نفر طبق مصوبه مجلس از دریافت یارانه حذف شدند و وزارت تعاون مستمرا آن را در قالب اجرا ادامه می‌دهد.
 
وی افزود: البته بنده تشکر می‌کنم که نمایندگان مجلس معتقدند که دولت در برداشت یارانه‌ها بویژه یارانه‌های غیرنقدی برای تولید و اشتغال دچار مشکل است و این حرف درستی است اما آنچه که تصور می‌شود این پیشنهاد می‌تواند یارانه 24 میلیون را حذف کند، این‌طور نیست.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ادامه اظهار داشت: اگر قرار است مشکل دولت حل شود و اگر قرار است ما واقعا کسانی که شایسته دریافت یارانه‌ها نیستند را حذف کنیم، این پیشنهاد نمی‌تواند ما را به هدف برساند؛ البته پیشنهادات دیگری در این مجموعه وجود دارد که آنها را مطرح و موافقت می‌کنیم تا بتوانیم بدون دلیل یارانه هیچ فرد نیازمند به این عدد ماهانه را حذف نکنیم. 
 
نوبخت با تاکید بر اینکه دولت همچنان یارانه غیرنقدی را پرداخت می‌کند تا به سمت تولید و اشتغال سوق یابد، اظهار داشت: در سال گذشته به رغم همه مشکلات افزون بر ارقامی که ما به عنوان یارانه‌های نقدی پرداخت کردیم، به خانوارها بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان هم برای بخش‌های دیگر اختصاص دادیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر از اینکه اراده مجلس در حل مشکل برای پرداخت یارانه‌ها است تقدیر می‌کنیم اما با این پیشنهاد مخالفیم زیرا این پیشنهاد نمی‌تواند رافع مشکل دولت باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: