جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مرداد 1393     
امضای قراردادهای جدیدنفت

مهر: با تمدید چهار ماه تعلیق برخی از تحریم‌های نفتی ایران به زودی قراردادهای جدیدی به منظور صادرات نفت خام و برخی از فرآورده‌های نفتی با کشورهای آسیایی امضا می کند.


سید محسن قمصری درباره دلایل افزایش صادرات نفت خام ایران به چین، گفت: روند صادرات نفت خام ایران به پالایشگاه‌‍‌های چین همواره از یک ثبات نسبی برخوردار بوده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه سال گذشته یکی از پالایشگرهای چینی کاهش واردات نفت از ایران داشته است، تصریح کرد: با توافق انجام گرفته در سال جاری میلادی قرار شده این کاهش صادرات نفت جبران شود و از این رو امسال حجم فروش نفت به چین افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه با تمدید چهار ماه مذاکرات پیش بینی می‌شود روند و حجم صادرات نفت خام ایران در محدوده یک میلیون بشکه در روز باقی بماند در خصوص صادرات تک محموله نفت ایران هم توضیح داد: هم اکنون بخش عمده صادرات نفت در قالب قراردادهای بلند مدت انجام می‌شود و صادرات نفت به صورت تک محموله به ندرت انجام می شود.

این مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران همچنین در پاسخ به مهر درباره از سرگیری صادرات نفت ایران به سریلانکا و آفریقای جنوبی هم توضیح داد: این کشورها به دلیل مشکلات انتقال ارز تاکنون موفق به خرید نفت خام از ایران نشده اند.

امضای قراردادهای جدید نفت با آسیایی ها

با تثبیت شرایط صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران پس از توافق هسته ای ژنو، جمهوری اسلامی ایران به زودی قراردادهای جدید صادرات فراورده های نفتی شامل گازوئیل، نفتای سبک و سنگین، گاز مایع و نفت کوره با کشورهای مختلف آسیایی امضا می کند.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تائید امضای قراردادهای جدید صادرات فرآورده های نفتی، یکی از دلایل امضای قراردادهای صادرات گازوئیل را کاهش و مدیریت مصرف این فرآورده نفتی در نیروگاه‌ها اعلام کرد.

بر این اساس قرارداد صادرات گازوئیل بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان نهایی شده است و به زودی اولین محموله گازوئیل ایران راهی این کشور همسایه می شود.

علاوه بر این، قرارداد صادرات گازوئیل به عراق مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد و به گفته مسئولان وزارت نفت در صورت انجام مذاکرات، امسال محموله‌های گازوئیل ایران به عراق صادر خواهد شد.

در کنار صادرات گازوئیل به عراق و افغانستان، صادرات گاز مایع، نفتای سبک و سنگین و نفت کوره به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس همچون امارات متحده عربی، عراق، پاکستان و افغانستان هم در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: