جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 فروردين 1395     
سازمان تاکسیرانی در حال پیگیری حقوق رانندگان تاکسی است

به گزارش  گروه حمل ونقل عمومی شهری شهرداری نیوز ، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به مشکلات متعددی که برای بیمه تامین اجتماعی تاکسیرانان به وجود آمده است گفت: از آذر ماه سال 94 حق بیمه آبان ماه رانندگان تاکسی واریز نشده است، بنابراین طی نامه نگاری با سازمان تامین اجتماعی خواستیم تا توضیحات مربوط به این موضوع داده شود اما به دلیل کد کارگزاری شرکت تعاونی ، سازمان تامین اجتماعی موظف به پاسخگویی در این زمینه بود

رضا قاضی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی و سازمان تاکسیرانی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری حقوق رانندگان تاکسی هستند.

وی افزود: شرکت تعاونی از 53 سال پیش توسط جمعی از تاکسیرانان به عنوان یک شرکت تعاونی مستقل از شهرداری و سازمان تاکسیرانی ثبت شده و دارای  هیئت مدیره مستقل است همچنین رانندگان تاکسی نیز از سال 86 موظف بودند از طریق شرکت های تعاونی شهرهای خود نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند اما درحال حاضر سه ماه است شرکت تعاونی از پرداخت حق بیمه تاکسی رانان خودداری کرده است.

وی اذعان داشت: این اتفاق در حالی بود که شرکت تعاونی دارای کد کارگزاری از سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون بوده است همچنین در حال حاضر حق کارگزاری دریافت نخواهد شد بنابراین رانندگان خواهند توانست هر چه سریع تر دفترچه بیمه خود را تمدید کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر رایزنی با سازمان تامین اجتماعی و مراجع قضایی برای مطالبه حق بیمه تاکسیرانان انجام شده است همچنین زمینه ارتباط مستقیم رانندگان تاکسی با سازمان تامین اجتماعی فراهم شده و شرکت تعاونی واسطه حذف خواهد شد.

قاضی در ادامه با اشاره به مزایای حذف واسطه پرداخت بیمه گفت: با این شرایط ایجاد شده رانندگان می توانند به محض واریز حق بیمه در شعب تامین اجتماعی نسبت به تمدید دفترچه خود اقدام نماید ، همچنین با حذف واسطه مبلغ کمتری به عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: براساس قانون 50 درصد از حق بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط خود رانندگان تاکسی از طریق پرداخت به تعاونی های سازمان تامین اجتماعی تامین می شود.



 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: